Gå til innhold

pendler og fastlege?


drun

Anbefalte innlegg

siden jeg har pendlerstatus er min lege stasjonert i hjemkommunen som jeg jo kun er i i helkger/ferier. Svææært upraktisk! Jeg har ikke mange konsultasjoner med min lege for å si det sånn!

Jeg jobber og studerer på deltid på en annen plass og lurer på om jeg kan bytte fastlege så lenge jeg har studentstatus?? Har jo lest at studenter får fastlege i byen de studerer i. Jeg vet at så lenge jeg er pendler må jeg ha lege i hjemkommunen, men jeg lurer på om studentstatusen min kanskje hjelper??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Papinjas

Ring til fastlegekontoret i kommunen (ofte et gratisnummer) og spør hvilke leger som har ledig kapasitet.

Hør hos en av disse om du kan være pasient der mens du studerer, selv om du har annen fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke ha lege i hjemkommunen din. Jeg er student på en helt annen kant av landet enn der jeg er registrert. Jeg reiser hjem to ganger i året. Da fastlegeordningen begynte fikk jeg en liste over leger i min hjemkommune, jeg ringte og ba om en liste over leger der jeg studerer, fikk den tilsendt og valgte noen derfra som jeg også fikk.

Det er ingen som bryr seg om du bor/studerer/pendler til byen du vil ha lege i. Du kan velge en lege i hvilken som helst by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...