Gå til innhold

Er fortvilet.

Gjest nebby

Anbefalte innlegg

Denne fortvilte jenta har det ikke bra,nei jeg har ikke det.

Føler at ting bare baller seg på og at de små sorte trollene kommer ofterer og oftere, i likhet med tankene om at det å dø hadde vært bra.

På badet er det nok av muligheter til å skade meg selv, ja dø av, men enda har jeg ikke kommet dit hen.

Jeg forstår det bare ikke.

Hvorfor skal en ung dame som meg ville gjøre noe sånt?

Er så uendelig trett, får ikke sove av flere grunner.Mitt lille barn våkner ennå om natten, og så har jeg denne summingen i hodet. Den består av stemmer som prater. Jeg får de ikke vekk.

Dette var bare noen tanker for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet hvordan det er! Du må få sove ut, og få litt fri. Liten unge eller ikke! Ellers ender du kanskje som meg, på skjermet avdeling med en fire uker gammel baby... Gjør noe med det NÅ, med en gang: Finn noen som kan passe barnet et døgn, så du bare kan sove, hvile og stelle deg selv for en gangs skyld. Om det gir deg dårlig samvittighet, så husk at det er like viktig for barnet å binde seg til flere mennesker enn bare foreldrene. Og ikke minst: Det beste for barnet er å ha en opplagt og fornøyd mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann fortvilet ung jente.

Jeg har til tider slitt med kraftige depresjoner.Så jeg vet med hånden på hjertet hva det innebærer.

Idag er jeg psykiatrisk sykepleier, og trives godt med å få hjelpe mennesker som har det vondt.Det gir meg mye.

Jeg har noen få råd til deg, som du kanskje kan prøve.

Depresjoner kan BEHANDLES med elektrisk sjokk.Det vil si ECT-behandling(electroconvulsivetreatment)Den virker ved å sende elektrisk strøm gjennom et lite område i hjernen for å fremkalle krampeanfall.Strømdosen er meget svak.Behandlingen varer få minutter og gis i lett narkose slik at du ikke merker verken smerte eller ubehag.Du synes kanskje at behandlingen virker skummel, men den er helt ufarlig.Den kan redde livet til mange som bla. er suicidal og ellers deprimerte mennesker.Snakk med fastlegen din om dette.Evt.psykologen.

Kjære deg.Du har så mye å leve for.Et lite barn, er vel i seg selv grunn nok.Sett deg ned for deg selv, og tenk grundig gjennom gledene i livet.

Snakk med tillitspersoner, om dine problemer.Sørg for hjelp i hverdagen.Få noen til å passe barnet noen timer i uken, og gjør noe som du liker.For eksempel ta med en god venn ut i naturen.Koble av og vær litt egoistisk.Det er lov.

Det kan også være greit å kartlegge problemene.Vite hva som er roten til dine plager, for så å prøve å få bukt med dem etterhvert.

Men ta deg god tid.Ikke forvent at du skal bli frisk over natten.

Håper at jeg kunne være til litt hjelp.Du må gjerne ta kontakt på min E-mail:[email protected]

Med vennlig hilsen

Cathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann fortvilet ung jente.

Jeg har til tider slitt med kraftige depresjoner.Så jeg vet med hånden på hjertet hva det innebærer.

Idag er jeg psykiatrisk sykepleier, og trives godt med å få hjelpe mennesker som har det vondt.Det gir meg mye.

Jeg har noen få råd til deg, som du kanskje kan prøve.

Depresjoner kan BEHANDLES med elektrisk sjokk.Det vil si ECT-behandling(electroconvulsivetreatment)Den virker ved å sende elektrisk strøm gjennom et lite område i hjernen for å fremkalle krampeanfall.Strømdosen er meget svak.Behandlingen varer få minutter og gis i lett narkose slik at du ikke merker verken smerte eller ubehag.Du synes kanskje at behandlingen virker skummel, men den er helt ufarlig.Den kan redde livet til mange som bla. er suicidal og ellers deprimerte mennesker.Snakk med fastlegen din om dette.Evt.psykologen.

Kjære deg.Du har så mye å leve for.Et lite barn, er vel i seg selv grunn nok.Sett deg ned for deg selv, og tenk grundig gjennom gledene i livet.

Snakk med tillitspersoner, om dine problemer.Sørg for hjelp i hverdagen.Få noen til å passe barnet noen timer i uken, og gjør noe som du liker.For eksempel ta med en god venn ut i naturen.Koble av og vær litt egoistisk.Det er lov.

Det kan også være greit å kartlegge problemene.Vite hva som er roten til dine plager, for så å prøve å få bukt med dem etterhvert.

Men ta deg god tid.Ikke forvent at du skal bli frisk over natten.

Håper at jeg kunne være til litt hjelp.Du må gjerne ta kontakt på min E-mail:[email protected]

Med vennlig hilsen

Cathrine

Tusen takk for svarte ditt til meg.

Jeg vet godt hva ECT er og det er ikke akltuelt.

En venn av meg fikk dette, og da jeg så hvordan han ble etterpå, var jeg fast bestemt på at det er en behandling jeg ALDRI skal gjennomgå.

Men jeg forstår at du mener at det er best for meg.

Har snakket med psykiateren min, som forøvrig er professor i psykiatri, og han sa at jeg hadd rett i å nekte denne behandlingsformen.

jeg har også nok medisinsk bakgrunn til å vite hva det går ut på og hvordan det blir gitt.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nebby,

Jeg tror det viktigste nå er å bli kvitt psykosene om de "små sorte trollene" og stemmene, og at du aksepterer å ta anti-psykotika (eller de tablettene psykiateren din vil du skal ta). Hvis det ikke finnes passende tabletter du kan ta mens du ammer, så synes jeg du skulle avslutte ammingen. Det er viktigere at du blir bra, enn at du ammer i noen måneder til. *klem*

(Det er også viktigere for barnet å ha en mor som ikke lider, enn å få amme.)

Jeg forstår meget godt at du har det jævlig nå; desto viktigere er det å ta imot den hjelpen som psykiateren din vil gi deg. Ja, jeg vet at noen tabletter har bivirkninger, men bivirkningene gjør langt mindre "gale" enn det du lider under nå.

Husk at psykiateren din forsøker å hjelpe deg, men du må spille på lag med ham. Du må fortelle ham om stemmene og de "små sorte trollene" slik at han kan gi deg riktig medisiner.

Det kommer til å gå bra, vennen!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svarte ditt til meg.

Jeg vet godt hva ECT er og det er ikke akltuelt.

En venn av meg fikk dette, og da jeg så hvordan han ble etterpå, var jeg fast bestemt på at det er en behandling jeg ALDRI skal gjennomgå.

Men jeg forstår at du mener at det er best for meg.

Har snakket med psykiateren min, som forøvrig er professor i psykiatri, og han sa at jeg hadd rett i å nekte denne behandlingsformen.

jeg har også nok medisinsk bakgrunn til å vite hva det går ut på og hvordan det blir gitt.

Vennlig hilsen

Hei Nebby,

Jeg er enig med deg; jeg tror IKKE ECT er noe for deg. Men jeg synes du bør si ja til medisiner som psykiateren din vil gi deg. De er viktige, både for deg og de rundt deg.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...