Gå til innhold

Allergi???

Anbefalte innlegg

Gjest Jossi27

Hei....

Jeg har fått et utslett på kroppen som klør lett. Utslettet er på armene, beina og i pannen. Utslettet ligner litt på kviser og lett rødlig der de forekommer, gjerne i "klynger". Det klør ikke bestandig der utslettet er. Kløen er på knær, knehaser, ankler, nederst på ryggen, på armene og i hårfestet i nakken.

Det er sånn "kilekløe" (blir godt når jeg stryker hånda over). Noen ganger er utslettet helt borte andre ganger vises det tydelig. Spesielt kjenner jeg det når jeg kommer fra jobb, noen ganger etter dusj og når jeg har lagt meg. Selvsagt var det "borte" da jeg var hos legen, og han hadde ingen tips om hva det kunne være. Fikk bare beskjed om å smøre på hydrokortison (det hjelper litt). Det som jeg synes er snodig er at datteren (10 år) til dagmammaen, til barnet mitt, har maken utslett og kjæresten min har det i ansiktet. Jeg og kjæresten har hatt det ca i en uke (datteren min på 3 år er rød i knehasene) og datteren til dagmammaen noen uker lenger. På meg høres dette smittsomt ut, siden så mange har likt utslett....

Jeg blir gal av å gå rundt å lure på hva dette muligens kan være... har du noen tips???

Hilsen Jossi....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7157-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Kjære Jossi.

Dette hørtes ikke lett ut. At det skal ha noe med infeksjon å gjøre hvis det kommer og går, høres litt rart ut.

Hvis vi tenker tanken at det er ett eller annet du reagerer på,se på endrete vaner med fruktspising, godterier, krydder osv. de siste ukene.

Hva med parfymert, godluktende såpe?

Ellers er det en ide å stikke innom legen din den dagen utslettet er der.

Vennlig hilsen Barnelege T.-Ø. Endsjø med spes. felt astma og allergisykd.

Men vær klar over at dette ikke kan erstatte en vurdering ved legekonsultasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7157-allergi/#findComment-35204
Del på andre sider

Gjest Jossi27

Noe skabb-lignende greier kanskje..? Jeg ville tatt en tur til doktoren!

Tror vi har fått en løsning på problemet... for utslettet og kløen forsvant, men det jeg fikk i stedet var stive ledd og nedsatt allmenn-tilstand. Gikk på nytt til legen og etter blodprøver så ser det nesten ut som vi har fått virus-sykdom som går her i byen. Fikk fortalt av legen at det går noe slikt i byen som er et "sidestykke" til influensa og er lite å gjøre med, og kløen og utslettet kunne være begynneslen på sykdomsbildet mitt. Går iallefall sykemeldt for tiden... og begynner i jobb igjen om en uke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7157-allergi/#findComment-38433
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...