Gå til innhold

Neseblod og fordøyelsesbesvær?

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært plaget av neseblod, og fikk etset blodårene i nesen da jeg var rundt 9 år gammel. Må nok få gjort dette på nytt, for jeg har vært plaget i flere år nå med hyppig neseblødning, som i følge min lege skyldes at blodårene ligger tett opp under huden i nesen. I det siste har jeg imidlertid vært plaget med en annen type neseblod. Ellers har det forekommet når jeg har pusset nesen, fått slag mot nesen, hatt hodepine eller stresset over lengre tid. Men nå har det hendt at jeg bare helt plutselig har begynt å blø, tilsynelatende uten noe grunn, og det stopper like rask som det begynner. Når det har stoppet, er det ingen tegn i nesen som tyder på at jeg har blødd neseblod, slik som blodig slim og en "sårskorpe". Har ellers normalt god helse, normalt blodtrykk og blodprosent. Er forøvrig plaget en del med fordøyelse, har tatt blodprøver for å se om jeg kan behandles på noen måte for dette. Har også lest et sted at fordøyelsesbesvær og neseblødning kan ha sammenheng, -stemmer dette?

Jente, 23 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71614-neseblod-og-ford%C3%B8yelsesbesv%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Jeg foreslår at du kontakter legen din for en vurdering av om det foreligger en feil i kroppens blodstoppende systemer eller i nesen din. Muligens er det tilstrekkelig å etse slimhinnen på nytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...