Gå til innhold

Oppsigelsestid-privat barnehage


Gjest ja, jeg bare lurer

Anbefalte innlegg

Gjest ja, jeg bare lurer

Hvordan definerer man egentlig oppsigelsestid? Spørsmålet er relevant i forbindelse med en barnehageplass vi har sagt opp. I vedtektene står det at det er to mnd. oppsigelsestid. Mitt spørsmål er hvorvidt vi er nødt til å betale for disse to månedene uansett om plassen blir tildelt andre i perioden eller ikke.

Syns det virker litt urimlig om vi må betale for en plass de får penger for fra andre. Da tjener de jo godt på oss som får kommunal plass i siste liten :-( Tenkte igrunnen at oppsisgelsestid skulle være et slags sikkerhetsnett slik at dersom plassen ikke ble fylt opp med det samme (som om det skulle være et problem) så ville barnehagen allikvel være sikret inntektene en periode.

Regner med at noen av dere kloke hoder vet noe om slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom plassen blir brukt av andre, kan de vel ikke ta betalt.

Hvis du betaler for to måneder, skal plassen være tilgjengelig for deg.

Hvis det er lang kø for å få barnehageplass, skulle man vel anta at du slipper å betale. Spør ledelsen, da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ja, jeg bare lurer

Dersom plassen blir brukt av andre, kan de vel ikke ta betalt.

Hvis du betaler for to måneder, skal plassen være tilgjengelig for deg.

Hvis det er lang kø for å få barnehageplass, skulle man vel anta at du slipper å betale. Spør ledelsen, da vel.

Vi fikk brev i dag om at styret hadde fattet vedtak om at man skulle betale for plassen i oppsigelsestiden. Dette kan vi selvfølgelig forstå dersom det er slik at plassen står ubrukt, men det er jo ikke så veldig sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk brev i dag om at styret hadde fattet vedtak om at man skulle betale for plassen i oppsigelsestiden. Dette kan vi selvfølgelig forstå dersom det er slik at plassen står ubrukt, men det er jo ikke så veldig sannsynlig.

Det må jo være en forhandlingssak. Dersom du skal betale, skal du kreve at plassen står til din disposisjon, og dermed ødelegge for de som står på venteliste.

Klarer ikke ledelsen å skjønne poenget, da...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...