Gå til innhold

Til Corsica


Gjest zikkzakk

Anbefalte innlegg

Gjest zikkzakk

Hei

Siden du er i samme situasjon som meg, med 2 forsøk på Ullevål før 1.1.02, vet du kanskje hvordan det blir for oss på Riksen nå? Hvis vi nå betaler 18000, får vi 3 forsøk for det? Vil de 2 første ikke regnes med i dette slik at vi på en måte starter "på scratch"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Silvana1365380201

Hei Zikkzakk!

Dere skal i henhold til de nye reglene få tre forsøk for kr 18.000 uavhengig av tidligere forsøk.

Ta kontakt med Riksen for sikkerhets skyldt, evt send en mail til Sosialkomiteen på Stortinget. Der har i allefall jeg fått mange svar i tiden som har gått etter 1.1.02.

Lykke til begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Heidi Langås tlf; 22248706, på Helsedepartementet, så får vi tre nye forsøk etter 01.01.02. Men ifølge Riksen venter de på utfyllende retningslinjer. Det står i brevet jeg fikk utenom "ringebrevet"; Det skal i tillegg være en medisinsk indikasjon som må sees i relasjon til ventelister, prioritering av de som ikke har barn og reele utsikter for å oppnå graviditet. De hadde forsøkt å komme i kontakt med Heidi Langås, men ikke klart dette. Det stod også i brevet at; "Dere kan selvfølgelig komme til oss og så får vi ta dette med antall forsøk i neste omgang". Jeg likte ikke helt akkurat det der. Og jeg stoler ikke på dem heller. Men i realiteten så betaler vi 18000kr, og får tre nye forsøk. Men sykehusene kan tydeligvis bestemme om de synes utsiktene til å bli gravid ikke ligger til stede, og stoppe forsøkene. Men vi skal betale tre tusen kroner når vi kommer første gangen til Riksen, og de skal skrive på vanlige resepter vilket forsøk man er i etter 01.01.02. Vi betaler ut medisinene til vi kommer til 15000kr. Etter det må vi kontakte trygdekontoret, og ta med alle kvitteringer og papirer. Jeg har tenkt og gå til dem selv og levere selv senere. Ufda, jeg ser at dette ble litt langt, og litt utenfor det som var meningen. Sikkert fordi jeg har jobbet sentskift, og trøtt som en dupp.

Hilsen Corsica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...