Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har atopisk eksem, og er plaget med at fingrene sprekker, det blir væskefylte blemmer og veldig kløe. Jeg bruker sterke kortisonsalver, men problemet er at jeg mister neglene. Neglbåndene forsvinner og det verker i neglrøttene. Mister nå min 5 negl... Siden kortison og håndkremer ikke hjelper lurer jeg på om jeg kan mangle vitaminer eller noe? Fastlegen sier jeg skal fortsette å bruke dermovat, men bør jeg oppsøke hudlege?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71713-atopisk-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var plaget med akkurat det samme i over et år. Jeg fikk aldri konstantert at det var atopisk eksem, men hadde akkurat de samme plagene som deg. Jeg kunne ikke lage mat eller stelle jentene uten hansker, og gikk store deler av dagen med hendene innsmurt med kortinonkrem og bomullshansker. Det var vondt og deprimerende.

Dette behøver ikke være tilfelle for deg, men for min del var det helt klart at kropp og sinn hang sammen. Den dagen jeg flyttet og tok ut skilsmisse fra min ex. ble hendene mine helt friske. Jeg har ikke vært plaget siden, men kan merke antydning til blemmer og kløe hvis jeg er overarbeidet, stresset over lang tid eller har det turbulent generelt.

Så jeg syns du skal tenke over det iallefall. Hvordan er livet ditt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71713-atopisk-eksem/#findComment-349217
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...