Gå til innhold

Smerter i brystet + "bilyd"

Anbefalte innlegg

Gjest takknemlig for svar

Er jente 17 år, har hatt smerter i hjerteregionen i 3 døgn. det hele startet med at jeg trimmet på trimsykkel, da jeg plutselig kjente smerte i brystet ved hjerteregionen. Ingen kraftig smerte, men den var der riktignok. Dagen etter var ikke smerten borte, og ved en samtale med en venn (som hadde litt peil) fant jeg det best å ringe legevakten for å spørre hva jeg evnt skulle gjøre. jeg og mor dro opp og tok en test (en sånn test hvor man måler elektriske støt fra hjertet eller noe) som var normal. Men senere da legen skulle lytte på hjertet mitt oppdaget hun en tydelig "bilyd" som hun kalte det (hun var svensk) noe som visstnok ikke skulle være der, og som ingen lege hadde merket før på meg. men siden allmenn tilstanden min ellers var fin regnet de med at smertene og "bilyden" ikke hadde noen forbindelse og jeg fikk 500 mg Naproxen en gang om dagen mot muskelsmerter. Hun regnet med jeg hadde fått en muskelbrist eller noe. jeg har tatt tabletter nå i to døgn men synes ikke de hjelper noe. Hun sendte en rapport til fastlegen min og anbefalte meg å ta kontakt med han for å sjekke "bilyden". Har bestilt time og skal dit i morgen. Men hva kan denne bilyden være? Er det farlig? hva feiler det meg?!? Kan smerten og bilyden ha noen sammenheng? Smertene er vekslende og er litt "stikkete". Noen ganger kjennes det ut som om det "rumler" der inne, sånn som det føles ut når det rumler i magen.. Følte litt mer smerte når legen klemte på brystet, men ellers ingen forhold som påvirker smertene, men kan noenganger kjenne det litt kraftigere når jeg svelger. Pust og alt er fint. Vekten er normal og er i ganske god fysisk form. Begyndte på minipiller for 2 uker siden. Er takknemlig for svar fra fagpersoner og personer som har opplevd lignende.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/71714-smerter-i-brystet-bilyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...