Gå til innhold

Egentlig et samliv-spørsmål


Gjest glimmer

Anbefalte innlegg

Men jeg trenger svar fort og vil gjerne høre fra alle, ikke bare hobby-psykologene som henger på Samliv ;)

Uff, brukte en smiley, men jeg er egentlig ikke i humør til å smile i det hele tatt. Her er saken... Den store saken... Gigantisk, faktisk. For meg, selvfølgelig, i den store sammenheng så er den så liten at den ikke burde nevnes en gang.

Jeg var ute med noen venner og endte opp med å rote med en gutt. Problemet er jo at jeg har en vidunderlig, utrolig, snill, nydelig, fantastisk kjæreste som jeg elsker høyt. Dette er komplisert, så ikke døm meg nord og ned med det samme.

Problemet ligger i at jeg har en del... "ting". ("Issues", for å bruke et engelsk uttrykk). Denne gutten var ganske påtrengende og jeg klarer bare ikke si nei enkelte ganger. Helt seriøst. Det er som om jeg soner ut og bare _gjør_, ikke tenker i det hele tatt. Kan jo nevnes at jeg helt i begynnelsen av forholdet til kjæresten min (før vi egentlig kunne kalles kjærester) hadde sex med en annen to ganger.

Nå var det bare snakk om en del kyssing og slikt. "Bare"... Jeg vet at kjæresten min ikke vil like det, men jeg har ingen anelse om hvor sterkt han egentlig vil reagere. Jeg tror at det viktigste for han vil være om det betyr noe for forholdet vårt og han vil nok lete etter en mening. Men den finnes ikke, jeg er bare så utrolig dum og feig og idiotisk og irrasjonell... Og fortjener han nok ikke i det hele tatt.

_Må_ jeg fortelle dette til kjæresten min? Han kommer på besøk litt senere i natt, for å sove her. Så før den tid burde jeg ha tatt en avgjørelse. Jeg vet hva som er riktig, men må man alltid gjøre det riktige? Jeg er så redd for at han skal si han ikke orker mer... For nå har jeg så mange ganger forsikret han om at han er den eneste jeg vil ha, at jeg elsker han mer enn noe annet og vil gjøre hva som helst bare jeg ikke mister han. Hvilket signal sender det da når jeg ikke en gang klarer å la være å gjøre noe som jeg _vet_ vil såre han?

Har det vondt nå... Kan noen hjelpe meg litt? Jeg vet det er min avgjørelse, men jeg trenger sårt noen andres tanker rundt dette. Litt... "input", bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer du til å gjøre dette igjen? Hvis svaret er nei og du vil fortsette med kjæresten din så la være å si noe. Dvs hvis du kan klare å leve med det, at du ikke sprekker og bare _må_ fortelle det. Da er det i så fall bedre å fortelle det straks.

Mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du til å gjøre dette igjen? Hvis svaret er nei og du vil fortsette med kjæresten din så la være å si noe. Dvs hvis du kan klare å leve med det, at du ikke sprekker og bare _må_ fortelle det. Da er det i så fall bedre å fortelle det straks.

Mener

Tusen takk for raskt svar.

Oi, tenkte ikke på at jeg må leve med å skjule noe for han. Men selvfølgelig _planlegger_ jeg ikke å gjøre noe slikt noen gang igjen. Allikevel, burde ikke avgjørelsen om jeg kan stoles på eller ikke gies til han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje sei noko. Det dårlege samvitet ditt er straff nok for deg. Han treng ikkje vita noko.

Takk for svar.

Tror det er hva jeg kommer til å gjøre. Kommer ikke til å orke å se han lei seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instinkter er ikke så greit!

Dersom du tror du klarer å holde tett resten av livet, og at ingen andre kommer til å sladre til ham (det er iallefall en felle) .. vel .. så hadde ikke jeg fortalt det iallefall.

Det man ikke vet har man ikke vondt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for raskt svar.

Oi, tenkte ikke på at jeg må leve med å skjule noe for han. Men selvfølgelig _planlegger_ jeg ikke å gjøre noe slikt noen gang igjen. Allikevel, burde ikke avgjørelsen om jeg kan stoles på eller ikke gies til han?

Nei, hvis du vet at du vil satse på ham så er det bedre at han ikke får vite noe. Min mening, bare,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for raskt svar.

Oi, tenkte ikke på at jeg må leve med å skjule noe for han. Men selvfølgelig _planlegger_ jeg ikke å gjøre noe slikt noen gang igjen. Allikevel, burde ikke avgjørelsen om jeg kan stoles på eller ikke gies til han?

Ikke si noe. Du har innsett tabben, la det bli med det.

Lykke til videre med kjæresten :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...