Gå til innhold

Kul i brystet under svangerskap, bekymret for kreft


Gjest felicitas

Anbefalte innlegg

Gjest felicitas

Jeg har funnet en hard kul på størrelse med en plomme i det ene brystet. Jeg er gravid og vet at brystene forandrer seg da, men vet ikke om det er normalt med harde kuler som denne. Er det andre som har funnet kuler som dette under svangerskapet, eller bør jeg ta en kreftprøve?

Hilsen en bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk plutselig smerter i det ene brystet like etter forrige fødsel. Da fant jeg en kul på størrelse med en drue. Pga komplikasjoner med barnet tok det litt tid før jeg fikk sjekket opp denne kulen. Jeg nevnte dette for en lege som undersøkte min datter, men han avfeide det med at hvis jeg bare hadde det på en side(?) så var det ingen fare.

Jeg tok det opp med min gynekolog på 6-ukers kontrollen og han fikk meg til mammografi samme dag.

Det viste seg å være en ufarlig cyste som kunne tømmes når jeg var ferdig med å amme.

Jeg fikk aldri tømt den, for når ammingen var over så var kulen blitt mindre og ikke lenger synlig utenfra. Legen som skulle tømme den sa at jeg kunne bestemme selv, for kulen i seg selv var ufarlig.

Nå er jeg gravid igjen og kulen er igjen øm, kanskje dn bør fjernes når denne ammerunden er over.

Det jeg lærte om kuler er: Kuler som er bevegelig er ufarlig. Kuler som sitter fast kan være farlig, men alle kuler bør sjekkes.

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest felicitas

Jeg fikk plutselig smerter i det ene brystet like etter forrige fødsel. Da fant jeg en kul på størrelse med en drue. Pga komplikasjoner med barnet tok det litt tid før jeg fikk sjekket opp denne kulen. Jeg nevnte dette for en lege som undersøkte min datter, men han avfeide det med at hvis jeg bare hadde det på en side(?) så var det ingen fare.

Jeg tok det opp med min gynekolog på 6-ukers kontrollen og han fikk meg til mammografi samme dag.

Det viste seg å være en ufarlig cyste som kunne tømmes når jeg var ferdig med å amme.

Jeg fikk aldri tømt den, for når ammingen var over så var kulen blitt mindre og ikke lenger synlig utenfra. Legen som skulle tømme den sa at jeg kunne bestemme selv, for kulen i seg selv var ufarlig.

Nå er jeg gravid igjen og kulen er igjen øm, kanskje dn bør fjernes når denne ammerunden er over.

Det jeg lærte om kuler er: Kuler som er bevegelig er ufarlig. Kuler som sitter fast kan være farlig, men alle kuler bør sjekkes.

LYKKE TIL!

Tusen takk for beroligende svar! Kulen min er heldigvis bevegelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...