Gå til innhold

dr.Moen abortfaren.


Gjest TK

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg har hatt 3 ivf forsøk

og på mitt siste forsøk ble jeg gravid.Det endte i en missed abrtion i uke 9. Jeg har tette eggledrer og vi er 31 år gamle.

Hva med sjansene for at det kan skje igjen??

Er livredd for en ny nedtur da jeg ble svært skuffa sist.

Det tar på skikkelig psykisk.

Det er vel vanlig at kvinner aborterer en gang??

Er det riktig at i de fleste tilfellene er at det er fosteret det er noe galt med??

Jeg måtte jo til utskrapning,så jeg beviste at jeg kunne holde på det selv om det ikke levde.

Hva mener du?? Takker for svar!! Hilsen TK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vi regner med at 10-15% av graviditeter ender som abort, og tallet er muligens meget høyere. IVF øker risikoen og den øker med kvinnes alder. Vi regner med at det er et eller annet feil ved fosteret, når det blir abort.

Det du sier om 'å holde på fosteret' er en misforståelse. Du ville sannsynligvis ha abortert fosteret etterhvert, slikt skjer av seg selv når fosteret er dødt, men iblant tar det noen tid.

Men det er størst sannsynlighet for at det går godt i evt nytt svangerskap!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...