Gå til innhold

11. september - hvor var du?


Gjest Hayley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjemme, gravid i 5 mnd. Jeg var helt sjokkert selvsagt! Og tenke i mitt stille sinn: at jeg kunne være SÅ dum å få barn slik som verden er blitt. Gikk å ventet på å få ett fly igjennom stuevinduet og krympet meg sammen hvergang jeg hørte fly som skulle inn til gardemoen.

Dette var den umiddelbare reaksjonen min. Etterpå tenkte jeg mye på den usikkerheten og sjokket som de pårørende hadde. Da de enda ikke visste om slektninger og venner var levende eller døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men jeg spør for det jeg!

Svarte ikke på den forrige tråden så jeg kan vel svare.

Jeg var hjemme, fikk tlf fra gubben som var på jobb, slo på tv'n da det andre flyet styrtet i bygget.

Husker at jeg tenkte... jaha nå blirre bråk!!resten av dagen gikk med på å "føle" med alle ofrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på jobben, og fikk høre om det med en gang det skjedde, og fulgte med på CNN videre.

Det var åpenbart at dette var en villet handling med en gang man så reprisen av det første flyet som fløy inn i WTC, og da det andre kom var jo all tvil om at dette var terror borte.

Det som var mest skremmende var omfanget og fanatismen i terroren og hva det innebar av fremtidige trusler. Folk som er villige til å drepe seg selv for sin sak, bryr seg ikke så veldig om konsekvensene av sine handlinger og hvor mange man tar med seg inn i døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hjemme, stod og skrelte poteter, hørte på P4, da sendingen ble avbrutt med melding om at et fly hadde styrtet inn i det ene tårnet.

Jeg stupte ut på stua og svitsja over på CNN, og ble sittende vantro ytterst på salongbordet.

Akkurat mens potetene kokte opp, gikk jeg på kjøkkenet for å skru ned plata, og da hørte jeg fra tv'n at fly nr. 2 traff den andre bygningen...

Jeg syns det var helt grusomt - jeg har selv vært på taket av det ene tårnet, og vet liksom litt om dimensjonene det er snakk om...*grøsser*

Siden var det å prøve å få kontakt via mail med venner og bekjente der borte, holdt på hele kvelden. "Heldigvis" ble ingen av "mine" direkte berørt.

Det var en forferdelig dag, og jeg kommer ikke til å glemme den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar jeg var på jobb, men husker merkelig ikke så godt den dagen. Og jeg som husker så godt hvor jeg var da John og Robert Kennedy ble skutt! Jeg fikk større sjokk noen dager etter 11. september. Da krasjet et fly fra Italia, hvor tre norske mistet livet, m.a. en jente jeg hadde hatt kontakt med på Nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo på TV'n da jeg kom hjem fra forelesninger. Hørte noe om en ulykke på radioen på bussen på vei hjem, og ville vite hva det egentlig dreide seg om.

Resten av kvelden så jeg hendelsene igjen og igjen på NRK1 og 2, TV2, CNN, BBC.. gud veit.. og trodde 3. verdenskrig var i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...