Gå til innhold

NHD; risperdal


Gjest calestia

Anbefalte innlegg

Jeg bruker nå zoloft og risperdal ( bare 2 mg )

men synes jeg blir så trett og sliten, igrunn utmattet. det er håpløst å lese, bokstavene bare svømmer, og får ikk emed meg hva som skjer på tv..( ikke at det er noe å se på..)

Går dette over?? har ikke brukt risperdal mer enn en uke. Men det er utrolig plagsomt, jeg er vant til å være mer eller mindre hyperaktiv.. blir stressa av å ikke orke.

jeg vil igrunn slutte på dem.. men ble ikke akkurat anbefalt det av psyken...

så jeg har tatt pilla i dag. usj.

og med det samme; sovepiller!

stilnoct funker ikke, imovane funker ikke, apodorm funker heller ikke, har forsøkt stesolid og alopam, funker heller ikke. Vallergan funker innimellom, men jeg blir så ufattelig sløv dagen derpå.

Sover bare nå og da, når jeg er helt utslitt, og har forsøkt alle gode og dårlige råd, døgnrytme har jeg ikke, selv om jeg har forsøkt hardt i 6 mnd på å få det.. men har ikke sovet særlig bra de siste 6 åra.

noen gode råd??

Håper du svarer selv om det ble litt langt, men jeg ville

blitt veldig glad.

Ha en god dag, det er stor sol i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg trodde også at apodorm ikke virker, men fant ut at hvis jeg ligger i sengen og lukker øynene, så funker de. Men det tar litt tid før man sovner. De slutter å funke om man står opp og begynner å gå rundt i huset etc. Bare et tips. Enig i at vallergan funker om man tar 3, men man blir forferdelig sløv og hangover dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest min tur nå

Calestia, har ikke fått med meg hva dine problemer grunner i (om du vet det selv), men har lagt merke til at du har vært her lenge.

Er det ting som ligger lagret i kroppen som gjør at du får psykiske problemer, så kan det hjelpe med psykomotorisk (er det det det heter? eller er det psykosomatisk) massasje.

Det løser opp de følelsesmessige blokkeringene og gjør at du greier å bearbeide dem i terapi. Kan visstnok være ganske tøft før det gradvis blir bedre.

Er selv henvist av legen min til 'en slik' nå. Lang ventetid. Tydeligvis mange som trenger det.

En skolevenninne av meg ble et nytt menneske etter 40 år med spenninger i kroppen. Det gav meg tro på at det nytter å prøve. Fikk HUN hjelp, kan det hjelpe mange andre også. For hun var anspent med ti utropstegn etter selv som liten pike. Nå er hun ikke mer anspent enn folk flest.

Bare et forslag. Kanskje plagene dine er av en slik art at det ikke er noe å prøve. Hvis det er noe biologisk i hjernen eller noe slikt mener jeg.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bivirkninger er forbigående - du bør nok holde ut enda noen uker. Men den håpløse mattheten forblir der -bare vent, snart tar du deg selv i å stirre tomt ut i lufta i timesvis uten at det kommer og går en eneste tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...