Gå til innhold

I mitt hode


Gjest nebby

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ingenting.

Vet bare at jeg er så lei, lei av å ha det pyton.

Men jeg ser ingen utvei, ikke annen enn det å ikke leve lengre. Men jeg vil ikke det heller, nei jeg vet ikke hva jeg vil eller hvem jeg er.

Vet bare at jeg ikke orker å ha det sånn, at hver dag er en kamp.

Noen ganger kan jeg se ut å se at det er sol, men hva hjelper det når det er regn inni meg, og full storm i hodet mitt. Stormen farer over og ødelegger all min fornuft. Og i stedet kommer det dumme tanker, tanker om at jeg ikke er verdt noe, at jeg bør slippe livet.

Men selv om jeg vil dø, så vil jeg leve og se min sønn vokse opp.

Men jeg er avvist fra de jeg er glad i, sier stemmene, men er jeg det?

Nei inni mitt hode er det en helsikes storm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest min tur nå

De 'stemmene' har ikke rett.

Alle som har slike stemmer trenger noen profesjonelle å prate med for å komme ut av det.

Hopp i det like først som sist. Ikke vent på at det skal gå over av seg selv, for all del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg - du er ikke alene om å høre stemmer, og et stadig problem er at det blir fokusert på hvor sykelig det er, når man heller burde forkusere på HVORFOR og HVORDAN du kan mestre det. Hvorfor hører du disse stemmene? De kan i seg selv ikke gjøre deg noe, du behøver ikke høre mer på dem enn på andre mennesker! Vet det er skremmende og slitsomt, men slik jeg har forstått din situasjon er ikke stemmene det mest akutte. Det viktigste er at du ikke orker mer, at du er sliten og at du trenger hjelp og avlastning! Stemmer er et symptom som typisk kommer ved store psykiske og fysiske belastninger, i likhet med andre psykotiske symptomer. Derfor: Du blir varslet om å ta deg selv og dine følelser på alvor. Syns du skal gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg - du er ikke alene om å høre stemmer, og et stadig problem er at det blir fokusert på hvor sykelig det er, når man heller burde forkusere på HVORFOR og HVORDAN du kan mestre det. Hvorfor hører du disse stemmene? De kan i seg selv ikke gjøre deg noe, du behøver ikke høre mer på dem enn på andre mennesker! Vet det er skremmende og slitsomt, men slik jeg har forstått din situasjon er ikke stemmene det mest akutte. Det viktigste er at du ikke orker mer, at du er sliten og at du trenger hjelp og avlastning! Stemmer er et symptom som typisk kommer ved store psykiske og fysiske belastninger, i likhet med andre psykotiske symptomer. Derfor: Du blir varslet om å ta deg selv og dine følelser på alvor. Syns du skal gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...