Gå til innhold

Uteblitt mens..igjen!


Chloe

Anbefalte innlegg

Hei:-)

Nå er det tredje gangen jeg skriver innlegg om denne saken.

Jeg har fått gode svar, men jeg er sånn i tvil...

Det jeg lurer på er om det virkelig ikke er mulig å finne ut av hvorfor jeg ikke får mensen til vanlig tid lenger?

Jeg er ikke gravid. Helt sikkert!

Har undersøkt alt som legen fant nødvendig å sjekke og ingenting feiler meg!

Det er jo selvfølgelig fint, men det er da ikke normalt å plutselig få så store endringer i syklusen?

Jeg har hatt 28 dagers syklus i alle år.

Nå er det 6 uker siden forrige mens, og den var 1 uke forsinket.

I sommer fikk jeg mensen etter 8 uker.

Noen må da kunne forklare meg hva som skjer!

Jeg er 33.....tidlig overgangsalder? Det skulle vel vises på en av de prøvene jeg har tatt? Eller?

Jeg får ikke noe skikkelig svar av legen min.

"Det er sånt som kan skje med unge mennesker" var hennes svar!

Men jeg er da ikke ung i denne sammenheng? Jeg har hatt mens jevnlig siden jeg var 13 år.

Ikke det at jeg egentlig savner det, men....:-)

smertene er der og det føles som om jeg har mensen. Jeg mangler bare blødningene, for å si det sånn.

Kan dr. Moen svare meg?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det mangler tilsynelatende det signal fra hypofysen som setter eggløsning i gang, og det kan være slanking, stress eller hard trening. I noen tilfeller vet vi ikke hva som er årsak. Hormonprøver ville vise om det var begynnende overgangsalder eller andre hormonforstyrrelser. Jeg vil foreslå at du i en periode på 3 måneder bruker Provera 10 mg i 12 dager hver måned, så får du regelmessig blødning (når kuren er ferdig

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det ble litt uklart svar fra meg, noe falt ut.

Hver gang du bruker Provera vil du noen dager etter siste tablett få en normal blødning. Etter de tre måneder får vi håpe at det blir normalt av seg selv.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt uklart svar fra meg, noe falt ut.

Hver gang du bruker Provera vil du noen dager etter siste tablett få en normal blødning. Etter de tre måneder får vi håpe at det blir normalt av seg selv.

Vennlig hilsen

bare et lite tilleggs-spørsmål:

Er det "skadelig" på noen måte å ikke ha regelmessige blødninger?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

bare et lite tilleggs-spørsmål:

Er det "skadelig" på noen måte å ikke ha regelmessige blødninger?

Mvh

Hvis man produserer østrogen uten å ha eggløsning og dermed ikke får dannet progesteron, kan den ensidige østrogenpåvirkning føre til unormal celledeling av livmorslimhinnen. Det kan gi ubehagelige blødninger og i verste fall -etter mange år- føre til kreftutvikling.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...