Gjest Nibble Skrevet 20. oktober 2000 Del Skrevet 20. oktober 2000 Hei. Er en mann på 34 år, holder meg i god form med 1 times jogging 3 ganger i uka. Har psoriasis, (nesten ikke synlig) og derfor litt problemer med smerter i anklene, (får lettere betennelse i senefester med psoriasis). For tre uker siden ble jeg meget syk, ved undersøkelse hos lege var hurtigsenkningen over 100, (baktriell infeksjon) samtidig fikk jeg influensa, med smerter i muskler, særlig nakke, tørrhoste etc. Fikk Apocilin, og er nå feberfri. Sliter fremdeles, etter tre uker, med tørrhoste. Men det største problemet er tiltagende smerter i senefester rundt om kring på kroppen; Innsiden av anklene, innsiden av albuene, utsiden av knærne, håndleddene begynner også gjøre vondt, (senefeste til tommel) skuldrene etc. Har aldri opplevd noe slikt før, smertene er såpass store at bilkjøring (ratte) gjør forferdelig vondt. Det er ikke i leddene smertene sitter, men senefestene, på utsiden av leddene. Takker for envt. svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7180-senesmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 22. oktober 2000 Del Skrevet 22. oktober 2000 Kjære Nibble. Jeg forstår at du har god greie på dette.Det første jeg tenker på selvom plagene ikke direkte er lokalisert til leddene er Psoriasisleddgikt(Psoriasisarthritt).Jeg sier selvfølgelig ikke dette for å skremme deg,men det må vurderes.Videre tenker jeg på en sekundær Arthritt dvs.en leddebetennelse som kan komme etter en infeksjon av et el.annet slag.Ingen av disse tilstandene er "farlige" og de kan effektivt behandles.Videre kan det tenkes at du etter sykeoppholdet sannsynligvis med redusert treningsmengde har pådratt deg en senebetennelse når du igjen begynner å trene.Jeg synes du skal la legen din vurdere deg. Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. Vennlig hilsen Paal Sans,lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/7180-senesmerter/#findComment-35938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.