Gå til innhold

Flere med tomteproblem


Gjest uten nick nå i dag

Anbefalte innlegg

Gjest uten nick nå i dag

For å komme oss på hytta vår må vi gå over ei bebodd tomt, (vi har tinglyst adgangsrett over denne tomta) Der bor det en familie med en diger vorsther som 'liksomangriper' oss og hundene våre når vi skal på hytta. I fjor forsøkte denne hunden å drepe den minste hunden vår. Jeg spurte lensmannen hva vi kunne gjøre, men han sa at vi ikke hadde noe vi skulle ha sagt fordi vi gikk på naboens tomt. Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uten nick nå i dag

Jeg ville snakket med en advokat. En hund har selvsagt ikke lov til å bite når dere har rett til å gå der.

Med vennlig hilsen

Spurte en advokat om dette og han sa vi måtte betale kroner 1600,- for at han skulle se på saken :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte en advokat om dette og han sa vi måtte betale kroner 1600,- for at han skulle se på saken :-O

Da ville jeg snakket med politiet andre steder, eller en annen advokat.

Det finnes jo også en website mot farlige hunder - hvis du søker i arkivet så finner du den. (Ble skrevet for noen dager siden.)

Har dere snakket med hytte-eierene? Informert dem om at hvis hunden deres angriper, så vil man "ta igjen med makt"?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten nick nå i dag

Da ville jeg snakket med politiet andre steder, eller en annen advokat.

Det finnes jo også en website mot farlige hunder - hvis du søker i arkivet så finner du den. (Ble skrevet for noen dager siden.)

Har dere snakket med hytte-eierene? Informert dem om at hvis hunden deres angriper, så vil man "ta igjen med makt"?

Med vennlig hilsen

Da ville jeg snakket med politiet andre steder, eller en annen advokat.

Politiet i nabokommunen henviste til kommunen hytta ligger i. En annen ting er at det er for galt at en advokat skal tjene penger på en slik sak.

Har dere snakket med hytte-eierene? Informert dem om at hvis hunden deres angriper, så vil man "ta igjen med makt"?

Litt vanskelig å 'ta igjen med makt' når det gjelder hunder. (fysisk) Det er boligtomt vi må gå over for å komme til hytta. Om vi skader hunden vil VI få erstatningskrav.

En annen sak er at hunden vår som ble angrepet i fjor, hadde vært i Stockholm og blitt parret og skulle ha hvalper. Pga sjokket hun fikk, reabsorberte hun hvalpene, noe som ikke er uvanlig med hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ville jeg snakket med politiet andre steder, eller en annen advokat.

Politiet i nabokommunen henviste til kommunen hytta ligger i. En annen ting er at det er for galt at en advokat skal tjene penger på en slik sak.

Har dere snakket med hytte-eierene? Informert dem om at hvis hunden deres angriper, så vil man "ta igjen med makt"?

Litt vanskelig å 'ta igjen med makt' når det gjelder hunder. (fysisk) Det er boligtomt vi må gå over for å komme til hytta. Om vi skader hunden vil VI få erstatningskrav.

En annen sak er at hunden vår som ble angrepet i fjor, hadde vært i Stockholm og blitt parret og skulle ha hvalper. Pga sjokket hun fikk, reabsorberte hun hvalpene, noe som ikke er uvanlig med hunder.

Hva betyr det at hun "reabsorberte" valpene? Ble de tatt opp i kroppen hennes??

*storøyd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten nick nå i dag

Hva betyr det at hun "reabsorberte" valpene? Ble de tatt opp i kroppen hennes??

*storøyd*

Ja, det er et vanlig fenomen i canis-slekten (hundefamilien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et vanlig fenomen i canis-slekten (hundefamilien)

*ghulp*

Som jeg sa til Singularity - mye rart en lærer på DOL!

Kan dette skje når som helst i svangerskapet, eller? Litt av en jobb å reabsorbere 5 fullbårne valper, mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten nick nå i dag

*ghulp*

Som jeg sa til Singularity - mye rart en lærer på DOL!

Kan dette skje når som helst i svangerskapet, eller? Litt av en jobb å reabsorbere 5 fullbårne valper, mener jeg?

Kan dette skje når som helst i svangerskapet, eller? Litt av en jobb å reabsorbere 5 fullbårne valper, mener jeg?

Nei, det bare kan skje tidlig i drektighetsperioden. Vi hadde fått konstantert at hun skulle ha èn hvalp, sannsynligvis to, da dette skjedde. Miniatyr-rasene får ofte få hvalper. På hunder kan man kjenne 'blærene' som hvalpene ligger i ganske tidlig i drektigheten.

Fra naturen av er jo dette veldig smart (reabsorbering av foster) slik at i dårlige perioder med mat eller andre traumer, så vil ikke moren føde hvalpene, og kan heller få et nytt kull når forholdene ligger til rette for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette skje når som helst i svangerskapet, eller? Litt av en jobb å reabsorbere 5 fullbårne valper, mener jeg?

Nei, det bare kan skje tidlig i drektighetsperioden. Vi hadde fått konstantert at hun skulle ha èn hvalp, sannsynligvis to, da dette skjedde. Miniatyr-rasene får ofte få hvalper. På hunder kan man kjenne 'blærene' som hvalpene ligger i ganske tidlig i drektigheten.

Fra naturen av er jo dette veldig smart (reabsorbering av foster) slik at i dårlige perioder med mat eller andre traumer, så vil ikke moren føde hvalpene, og kan heller få et nytt kull når forholdene ligger til rette for det.

jøssss....:)

verden er full av merkverdige, lure ting :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...