Gå til innhold

Trenger noen fargeråd her!


Tanya1365380060

Anbefalte innlegg

Tanya1365380060

Skal snart ta noen passbilder, og tenkte på å ha på meg en mørkeblå genser, men er det egentlig lurt??

Tenker på sånn i forhold til om det blir veldig mørkt på bildet, om man ser blekere ut osv..Kort sagt, er det greit å ha på seg mørke farger på et passbilde, eller blir det uheldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du må ha noe litt mørkt hvertfall, for å ikke gå i ett med den lyse bakgrunnen.

Ellers er det vel greit med svart/hvitt-bilder, da blir man liksom finere, synes jeg... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Svaret på det er om det er lysmåler i automaten, er det det, vil en lys genser og bakgrunn senke lukkerhastigheten i kameraet og gi deg mørkere hud. En lys genser eller bakgrunn vil gi deg lysere hud. Litt avhengig av lysforholdene ellers. Med hensyn til fargekomposisjon ellers kan sikkert noen andre svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, Tanya. Passbilder skal se helt syke ut.

Jeg nærmet meg engang en skikkelig mustasj-araber med digert maskingevær ved en pass-post, litt skjelvende knær og bestemt urent mel i posen.

Han så leeenge på passet mitt, og på meg, og så begynte han å le hjertelig.

Gikk gjennom uten problemer.

*presenterer nyttig anekdotisk materiale*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanya1365380060

Fant ut hva jeg skal gå med da..en lyst ferskenfarget genser. Har nemlig mørkt hår, så en mørk genser ville vel vært for mye av det gode :)

Men skjønner egentlig ikke at jeg gidder å engang tenke på dette, du har jo rett avil; passbilder skal se helt syke ut..og om de egentlig ikke skal det, så _blir_ resulatet sånn ihvertfall...hver bidige gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...