Gå til innhold

egenandel når man har frikort


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg har faste timer hos min psykolog på mandager. Det betyr at hvis jeg blir syk i helgen så får jeg ikke gitt beskjed før mandag morgen - altså samme dag jeg har timen. Min psykolog har driftsavtale og jeg har frikort, så jeg betaler vanligvis ikke egenandel. Må jeg betale egenandel dersom jeg er syk og ikke får avbestilt timen før samme dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også frikort og må betale 333 kr dersom jeg ikke møter opp. Dette selv om hun har driftsavtale og jeg sier ifra flere dager i forveien.

Til og med når jeg var innlagt på sykehuset måtte jeg betale den ene timen fordi hun ikke fikk en ny pasient puttet inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også frikort og må betale 333 kr dersom jeg ikke møter opp. Dette selv om hun har driftsavtale og jeg sier ifra flere dager i forveien.

Til og med når jeg var innlagt på sykehuset måtte jeg betale den ene timen fordi hun ikke fikk en ny pasient puttet inn.

Vanlig prosedyre er at man må si fra senest dagen i forveien, eller betale.

Den der om at du må betale selv om du sier fra flere dager i forveien synes jeg var rimelig drøy. Syns du skal sjekke om dette er lov, hvis ikke er det mulig damen tjener grovt på avbestilte timer...

Jeg hadde en fysioterapaut en gang som fikk penger av trygdekontoret for antall behandlinger han foretok etter henvisning. Når jeg ble henvist til 12 behandlinger, påstod han at jeg måtte ha ny henvisning allerede etter 8 (så krysset han allikevel av for alle 12), slik tjente han masse penger på å jobbe minimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nattsvart

Jeg har måttet avbestille timen hos min psykolog samme dagen en par ganger, men har aldri blitt avkrevd betaling. Jeg avbestilte også timen hos min fastlege en gang samme dagen jeg hadde time, men fikk ingen regning fra han heller. Hvordan de formelle reglene er vet jeg ikke. Det er tydeligvis forskjellig hvordan det praktiseres.Skal bli spennende å se hva fagpersonen svarer, for det finnes helt sikkert klare regler på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også frikort og må betale 333 kr dersom jeg ikke møter opp. Dette selv om hun har driftsavtale og jeg sier ifra flere dager i forveien.

Til og med når jeg var innlagt på sykehuset måtte jeg betale den ene timen fordi hun ikke fikk en ny pasient puttet inn.

Dette hadde jeg forelagt Trygdekontoret. Kan umulig være riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig prosedyre er at man må si fra senest dagen i forveien, eller betale.

Den der om at du må betale selv om du sier fra flere dager i forveien synes jeg var rimelig drøy. Syns du skal sjekke om dette er lov, hvis ikke er det mulig damen tjener grovt på avbestilte timer...

Jeg hadde en fysioterapaut en gang som fikk penger av trygdekontoret for antall behandlinger han foretok etter henvisning. Når jeg ble henvist til 12 behandlinger, påstod han at jeg måtte ha ny henvisning allerede etter 8 (så krysset han allikevel av for alle 12), slik tjente han masse penger på å jobbe minimalt.

Får håpe du rapporterte gyren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frikortet gjelder egenandeler ved behandling.

Takstene med spesifikasjon av egenandel finner du her:

http://www.lovdata.no/for/sf/hd/xd-20020624-0725.html

Hvorvidt psykologen kan kreve betaling når du avbestiller innen rimelig tid blir et definisjonsspørsmål som ligger utenfor rammen av dette forum. Men vurderingstema kan f.eks være: Har han gitt deg tlf.nr så du kan ringe ham privat om søndagen i slike tilfeller? Hvis ikke: Ringer du ham på kontoret straks du har mulighet (mandag)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Frikortet gjelder egenandeler ved behandling.

Takstene med spesifikasjon av egenandel finner du her:

http://www.lovdata.no/for/sf/hd/xd-20020624-0725.html

Hvorvidt psykologen kan kreve betaling når du avbestiller innen rimelig tid blir et definisjonsspørsmål som ligger utenfor rammen av dette forum. Men vurderingstema kan f.eks være: Har han gitt deg tlf.nr så du kan ringe ham privat om søndagen i slike tilfeller? Hvis ikke: Ringer du ham på kontoret straks du har mulighet (mandag)?

Jeg kan ikke ringe terapeuten privat i helga. Jeg kan gi beskjed på hans telefonsvarer på kontoret i løpet av helga. Den spiller han av når han kommer mandag morgen, og han har altså ikke mottatt beskjeden før samme dag timen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...