Gå til innhold

hva skal jeg gjøre?!?!?!?


Gjest tenåring

Anbefalte innlegg

Gjest tenåring

Har en venninne som tror hun er satanist... nå er jeg ikke så sikker på om hun TROR det lenger...

Vi er 13 år, og går i 8.klasse, hun fyker rundt med sorte klær, nagler, sort sminke, hvit hud, og skraper seg opp over armene.

For noen dager siden hadde jeg en oppklarende prat med henne, hvor hun bl.a fortalte meg at hun har blitt mobbet siden 1.klasse, og har prøvd å ta livet sitt tre ganger.

Kan det være grunnen til at hun oppfører seg som hun gjør?!

I går kom hun til meg og sa at hun skulle på satanist møte, da ble JEG redd.

Hun sier at hun skal på et av de mildere satanist møtene, ikke de ekstreme. Hadde det vært de ekstreme, vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. På de xtreme kan man jo faktisk bli plukka ut til å "få den ære" å få ofree hånden sin til satan.

Hvertfall...Jeg sa at jeg ikke syntes dette var noen god ide', ettersom dette egentlig bare er tull hele greia, men hun hørte ikke.

Jeg fortalte henne at av å gå på disse "milde" satanist møtene sine, kom hun til å treffe folk, som kan dra henne inn i et hardere miljø.

ofring, sekter, dop osv.

Hva kan jeg gjøre for å få henne fra det?!

Hun har vært på det en gang før, og hun sier at siden det ikke skjedde noe da, kan det ikke skje noe nå heller... der tar hun feil.

Om hun ikke stopper snart, blir hun dratt inn i et miljø, hvor det ikke lenger en hun som bestemmer over seg selv, og hvor hun ikke har makt til å stoppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva med å prøve å få henne til å prate med noen voksne,som hun stoler på,eller BUP/helsesøster eller noen??

Eller bare si at du savner den som ikke skal være så satanistisk...Og at du er glad i henne sånn som hun var(er)..

Høres ut som hun sliter..

virker også som hun prøver bli akseptert med å bli noe som andre er(f.eks satanist).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...