Gå til innhold

Gasskomfyr


Gjest Nonesuch

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som har erfaring med gasskomfyr? Jeg trenger en ovn som holder helt jevn temperatur på 120 grader og lurer på om gasskomfyr er noe jeg kan benytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser ut at det er ikke mange som vet... jeg hadde engang gaskomfyr og de er ikke så presisse.... maan kan ikke stille akkurat en bestemt temperatur.. tror jeg.

Er det ikke lettere med elektriskkomfyr??? Er det ikke temperaturen som vises på knappene dems? ...noen elektriske komfyrer har det ihvertfall... 100-200, 200-300, osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du må heller forklare problemstillingen litt bedre...

Jeg har brukt gasskomfyrer, men de er ikke videre nøyaktige, for å si det pent.

Derimot vil en moderne elektronisk ovn nok være langt bedre egnet hvis målet er å holde en jevn temperatur på 120 grader.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det fins elektriske stekeovner med en hårfint nøyaktig elektronisk termostat, tidsbryter, programmer varmeregulering og annet snaks. Det sammme fins for gryter, da må det stå en følerpinne oppi gryta. Dyre ting, dessverre :-) Gasskomfyren har bare to fordeler: svinemye varme fort, og fort kald om du vil. For å utnytte best: bruk tynnbunnete gryter og panner. Ikke nøyaktighet nei, gode øyne, erfaring og raske hender er påkrevet. Kinesere er eksperter på dette, og lager god mat av halvfabrikta på rekorddtid: 2 minutter. Best egnet til restauranter med dårlig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du må heller forklare problemstillingen litt bedre...

Jeg har brukt gasskomfyrer, men de er ikke videre nøyaktige, for å si det pent.

Derimot vil en moderne elektronisk ovn nok være langt bedre egnet hvis målet er å holde en jevn temperatur på 120 grader.

Med vennlig hilsen

Hei. Jeg har vanlig komfyr som jeg har målt med digitalt termometer. Det var en variasjon på tredve grader, altså +- femten grader. Ovnen skal brukes til å herde polymer leire, og da kreves det jevn temperatur på 130 grader. Veldig kjedelig å legge ned 20 timer arbeide bare for å ødelegge det på et blunk i ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...