Gå til innhold

Hjelp! kviser etter hårfjerning nedentil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg barberer meg nedentil eller selv hvis jeg bruker hårfjerningskrem, så får jeg alltid små kviser dagen etter og i dagene etterpå. Dette er veldig ekkelt. alternativet er å ikke barere meg, men jeg har så mye hårvekst til og med et stykke nedover lårene, det er vel ikke så pent, er det vel?

Noen gode råd?

Fortsetter under...

Skrevet

Kanskje det hjelper om du barberer deg oftere? det gjør det på meg...

Skrevet

Spørs om du ikke har et vel så attraktivt underliv med hår, som hårløst med kviser....

Skrevet

Det kan være et vanlig problem.

Glem barberinga, eller annen krem og kjøp en pinsett. Ta ut kjønnhåret èn og èn med rot med alt, og du slipper kvisene...dessuten vokser ikke håret igjen så fort.

Det kan være litt vondt, men man må ofre seg for sjønnhet, eller?

Skrevet

Det er ikke kviser, det er hårrotsbetennelser, og får du det gjør du noe galt...

Ikke bruk krem, det er ikke bra for sensitiv hud.

Ta deg en lang dusj eller et bad FØR du barberer, bruk masse skum, sørg for at huden er varm, og at bladet ikke er sløvt...

Annonse

Gjest papirtiger
Skrevet

Kanskje det hjelper om du barberer deg oftere? det gjør det på meg...

Det er sant, huden venner seg til å bli barbert. Gjør det hver dag eller annenhver dag

Gjest helt sant
Skrevet

Smør skikkelig godt med A-creme etterpå. Det hjelper!!!

Skrevet

Smør skikkelig godt med A-creme etterpå. Det hjelper!!!

..

Skrevet

..

A-vitamin creme. Fet fuktighetskrem om jeg har forstått det riktig. Kan kjøpes på apoteket...

Skrevet

..

Dersom jeg har skjønt innsenderen riktig (jfr. stavemåten) så har ingen av de nedenfor rett. A-creme er en uparfymert krem som fås i unnselige brune glass på helsekost. Det er vel opprinnelig en svensk patent, tror jeg. Kremen er populær blant småbarnsforeldre, fordi den nærmest virker som et vidundermiddel mot tørr og irritert hud.

Gjest helt sant
Skrevet

Dersom jeg har skjønt innsenderen riktig (jfr. stavemåten) så har ingen av de nedenfor rett. A-creme er en uparfymert krem som fås i unnselige brune glass på helsekost. Det er vel opprinnelig en svensk patent, tror jeg. Kremen er populær blant småbarnsforeldre, fordi den nærmest virker som et vidundermiddel mot tørr og irritert hud.

Ja, det er den jeg mener. Man kan sikkert bruke andre typer a-vitaminkrem også, men det kan raskt bli noe dyrt. Vanlig A-creme på helsekosten koster rundt NOK 150,-, men du får den i Sverige til ca halvparten.

• 4 år senere...

Annonse

Skrevet

Vi har også meget god erfaring med a-creme. Den gjør underverker mot eksem og tørr hud. Vi har klart å slutte å bruke andre kortisonkremer, og bruker nå kun a-creme.

Skrevet

Vi har også meget god erfaring med a-creme. Den gjør underverker mot eksem og tørr hud. Vi har klart å slutte å bruke andre kortisonkremer, og bruker nå kun a-creme.

Det var ikke verst, å spa opp en 4 år gammel tråd..!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...