Gå til innhold

Hjelp, ny jobb!!! Hva skal jeg gjøre?


EvaStv

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg kunne trenge hjelp fra dere for å bestemme meg angående en ny jobb.

Jeg bor nå i Oslo hvor jeg har fast jobb, 100% stilling innen helse.

Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med i to år nå og vi har et godt forhold. Han bodde og jobbet i Oslo ifjor (vi bodde sammen), men nå flyttet han til Stavanger hvor han har hus og fast jobb nå. Vi treffes ca to helger i måned, men det er så vanskelig med så mange reiser, osv. Ellers liker jeg Stavanger veldig godt og er bestemt å flytte der.

Jeg søker jobb i Stavanger og fikk nylig et jobbtilbud, 100% stilling innen helse (jeg er vernepleier, 3 års høyskole utdanning). Dette skjedde etter ca 18 søknader og ca 5 måneder uten noen positivt svar.

Problemet er at den nye jobben er bare vikariat ett år. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg ta imot den nye jobben?? ..eller vente hvem vet hvor lang tid, til jeg får en fast jobbtilbud??

Det kan være dumt å gi fra seg en fast jobb til fordel en vikariat, men jeg kunne beholde den gamle jobben, søke ett års permisjon, og begynne den nye jobben i Stavanger.

Etterhvert kunne det være lettere å finne en fast jobb i Stavanger... det er mange stillinger som utlyses bare lokalt og det blir lettere å komme til intervju, osv.

I verste fall, om jeg ikke finner en annen jobb innen helse etter et år, så kommer jeg tilbake til Oslo. Men innen helse pleier å være mange jobbtilbud.

Hjelp! Hva skal jeg gjøre??? Jeg må gi svar senest nå på fredag, om 2 dager.

Hilsner fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha søt permisjon fra den jobben i Oslo og prøvd meg i stavanger jeg.

Takk for hjelpen, Kamilla *ssssss*.

Ja, jeg har også litt sans for det. Hvem vet hvor lang tid kan det ta til jeg får et nytt jobbtilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg den løsningen med å beholde din nåværende jobb, men ta ett års permisjon og vikariatet.

Ingen grunn til å brenne alle broer med én gang. Ideelt dersom det mot formodning skjærer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får permisjon fra din faste jobb er vel saken klar. Da har du den i bakhånd hvis du trenger den om et år. Får du i mellomtida fast jobb i Stavanger og ønsker å bli der, er det jo bare å si opp den andre jobben.

Fornuftig av deg at du ikke kaster alt annet overbord på grunn av en mann. De er oppmerksomme og kjærlige et par år, men så slenger de seg ned på sofaen, og der blir de.

Advarsel:Jeg er veldig gretten i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velg den løsningen med å beholde din nåværende jobb, men ta ett års permisjon og vikariatet.

Ingen grunn til å brenne alle broer med én gang. Ideelt dersom det mot formodning skjærer seg.

Takk for hjelpen, laban *sss*

Ja, det høres bra ut... jeg liker å ha hele tiden flere varianter å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får permisjon fra din faste jobb er vel saken klar. Da har du den i bakhånd hvis du trenger den om et år. Får du i mellomtida fast jobb i Stavanger og ønsker å bli der, er det jo bare å si opp den andre jobben.

Fornuftig av deg at du ikke kaster alt annet overbord på grunn av en mann. De er oppmerksomme og kjærlige et par år, men så slenger de seg ned på sofaen, og der blir de.

Advarsel:Jeg er veldig gretten i dag.

Takk for hjelpen og svaret, Babette *sss*.

Ja, jeg liker å stå på egne bein, uansett hva.

Hvorfor er du gretten? Kan jeg hjelpe deg med noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg søkt ett års permisjon i den faste stillingen og flyttet etter kjæresten. På den måten kjøper du deg tid til å søke på andre, faste stillinger rundt omkring.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stavangerjente

hei der!

Nå skal du få råd fra en Stavanger-jente som har hatt kjæresten sin i Oslo. For et stress med den avstanden!!

Jeg anbefaler deg å komme hit.

Vernepleier-stilling får du nok ganske sikkert etterhvert - som fast, mener jeg.

Å begynne i et vikariat er da vel ikke dumt, vel?

Si jatakk. Du får sjansen til å komme deg til et nytt sted (og Stavanger er virkelig en by som har mye å by på!), få nye impulser, være nær kjæresten din - og dere slipper pendlingen. Pendling er et stress både økonomisk, men også fordi hvis du har lyst til å stikke ned til kjæresten en kveld, så kan du jo ikke det når det er 60 mil mellom dere! Believe me!

Nå er forholdet mellom meg og min Oslo-gutt over, da, men jeg vet jo hvordan det er å pendle slik. S l i t s o m t!

Nei, kom deg hit, du. Fast jobb får du etterhvert. Og hvorfor skal du ta mer enn ett år av gangen?

Velkommen ska du være! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei der!

Nå skal du få råd fra en Stavanger-jente som har hatt kjæresten sin i Oslo. For et stress med den avstanden!!

Jeg anbefaler deg å komme hit.

Vernepleier-stilling får du nok ganske sikkert etterhvert - som fast, mener jeg.

Å begynne i et vikariat er da vel ikke dumt, vel?

Si jatakk. Du får sjansen til å komme deg til et nytt sted (og Stavanger er virkelig en by som har mye å by på!), få nye impulser, være nær kjæresten din - og dere slipper pendlingen. Pendling er et stress både økonomisk, men også fordi hvis du har lyst til å stikke ned til kjæresten en kveld, så kan du jo ikke det når det er 60 mil mellom dere! Believe me!

Nå er forholdet mellom meg og min Oslo-gutt over, da, men jeg vet jo hvordan det er å pendle slik. S l i t s o m t!

Nei, kom deg hit, du. Fast jobb får du etterhvert. Og hvorfor skal du ta mer enn ett år av gangen?

Velkommen ska du være! :-)

Tusen takk for dine gode råd *ssss*.

Ja, det er veldig slitsomt å pendle, og det koster masse penger. Det var leit med exkjæresten din...

Takk for din velkomsthils *s*.

Jaaaaaaa.. Stavanger er en kjempe vakker by..med tusen fjord og strander med fin sand som i Haway... og det skjer mye der på brygga nesten hver helg...MMMMMmmmmmmm.. jeg begynner allerede å glede meg til å flytte i Stavanger. Jeg tror at jeg skal si "ja, takk" til stillingen *sss*. Jeg må bare snakke litt til med konsulenten fra NKF, få se hva han sier, men jeg er ganske bestemt allerede idag at jeg tar imot den nye stillingen. *ssss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vært deg hadde jeg søkt ett års permisjon i den faste stillingen og flyttet etter kjæresten. På den måten kjøper du deg tid til å søke på andre, faste stillinger rundt omkring.

Lykke til!

Ja, helt riktig...takk for hjelpen, Solsikke *ssssss*

.. det er ikke så dumt å ikke ha noe å gjøre på jobben, allikevel.. da har man god tid til å gi gode råd til andre på nett *ssssss*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt riktig...takk for hjelpen, Solsikke *ssssss*

.. det er ikke så dumt å ikke ha noe å gjøre på jobben, allikevel.. da har man god tid til å gi gode råd til andre på nett *ssssss*.

Ja ikke sant:)

Bra jeg kunne gi noen råd da:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...