Gjest Pricilla Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Hva liker DU å få servert til reker? Bortsett ra fersk loff, sitron, smør, sitronpepper og majones? Får besøk senere i dag og tenkte at reker kanskje er litt kjedelig? (vet at personen spiser reker, så det går bra). Hvitvin ligger i kjølern.. Og holder det med 1/2 kg per snute? 0 Siter
flisa Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Start med en Lofoten fiskesuppe! :-) 0 Siter
SierDuDet Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 1/2 kg per snute holdt ikke sist jeg spiste det, men da var vi tre sultne gutter og et kvinnemenneske. Normalt er det vel 1/2 kg man skal beregne. Jeg har aldri brukt noe annet på reker enn det du beskriver over. 0 Siter
Taj Mahal Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Reker med løk og majones er kjempegodt 0 Siter
EvaStv Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 litt sex som garniture er ikke så værst.. *sss* ellers kan du kjøpe noen krabber også...sexy å suge på ..eller litt laks... eller blåskjell..havefrukt kombiner 0 Siter
EvaStv Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Apropos..hva syns du? skal jeg ta den nye jobben ? 0 Siter
Gjest carlina Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 litt sex som garniture er ikke så værst.. *sss* ellers kan du kjøpe noen krabber også...sexy å suge på ..eller litt laks... eller blåskjell..havefrukt kombiner Krabbe er IKKE sexy å suge på! Pthiii... 0 Siter
Gjest carlina Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Reker med hvitvin er ikke kjedelig! 0 Siter
karisma Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Hardkokte egg i båter ved siden av er også godt. 0 Siter
Gjest carlina Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Hardkokte egg i båter ved siden av er også godt. Lurt.... 0 Siter
morsan Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Her er en oppskrift på en amerikansk cocktailsaus som er veldig god til skalldyr. Den er meget enkelt, men blir faktisk VELDIG god! - Ketchup, ikke den på rød plastflaske, men Heinz eller Iduns fyldig - Revet pepperrot fra tube - noen dråper sitronsaft - nykvernet svart pepper Ha ketchupen oppi en skål, og tilsett det andre - rør rundt ogs mak til! Mye pepperrot river mer i smaksorganene - her er det en smakssak hva du synes. Denne sausen er også meget fettfattig, for den som er opptatt av det. Apropos fett: En gang i et rekeselskap jeg var i ble det nesten litt "krise" fordi en av gjestene kun ville ha lett-majones. Så kanskje lurt å ha en tube av det også? God fest! :-) 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Jeg regner 1,5 kg på to, men bor med en storspiser =) Bland litt rømme og majones, og ha oppi litt hvitløk, ikke for mye. Frisk salat selvfølgelig, og kanskje noen dampede blåskell først? Det er superlett... 0 Siter
Tanya1365380060 Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Jeg pleier alltid å spise reker omtrent sånn som du har nevnt, nemlig på loffskive med majones, sitron..og purre faktisk! Liker ikke purre ellers, men sammen med reker er det utrolig godt, så det anbefales! 0 Siter
Gjest Z@pvir Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Masse slangeagurk må til. Først litt majones, så et lag slangeagurk, så litt majones som du stapper rekene oppi, og så på toppen sitronskive. Mmmmmmm... 0 Siter
tiliti Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 Det er litt lite, 0,7-1 kg per pers. Med våre mager iallefall :-) Jeg ELSKER reker med loff, spesielt ferske .. *slafs,sikle* Holder lenge for meg ! 0 Siter
nanna Skrevet 11. september 2002 Skrevet 11. september 2002 I tillegg til det du nevner, lag hvitløksrømme! Perfekt til reker! Og så er faktisk Earl Grey te helt genialt til - høres utrolig ut, men prøv! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.