Gå til innhold

Anbefalte innlegg

sør

Jeg har ikke vært lenge her inne på dol,men jeg har fått med meg en del av dine innlegg.

Det er ikke å legge under en stol at du har mye fornuftige utsagn, For det har du:=)

Med all respekt

Men du er ofte veldig kverulerende og vis jeg har skjønt det riktig er det du får klager for.

Kan du ikke da bare dempe deg litte granne,du har nok å fare med likevel

Med all respekt

- nalle noll

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Nalle Noll,

Takk for det du skriver.

Joda, det er ikke til å skjule at jeg lar meg provosere av diverse utsagn - særlig dem som går på "å redde de små søte kattungene", mens man totalt overser at 60 000 småbarn dør en redselsfull død av sult/barnesykdommer hver dag.

Når man har en bakgrunn fra Afrika og Latin-Amerika (selv om jeg er norsk), så blir man lett utålmodig med dem som mener at det er viktigere å "redde lokale katter" enn barn, for barnene "dør jo uansett"....

Jeg har skrevet før på forum at min eks sin bestemor mistet 20 av sine 26 barn til sult/sykdom. Da jeg bodde i Sør Afrika samlet vi inn penger slik at barnehjemmet slapp å begrave HIV smittede småbarn på lekeplassen til de andre barnene....

===

I tillegg så finnes det noen få "gærninger" som har satt seg for mål å debattere "Sør", istedet for emnene i tråden. Jeg innrømmer gjerne at jeg kan skrive et innlegg på kanten av emnet i tråden, men her er det snakk om innlegg som kun handler "om Sør".

Dette har pågått over lengre tid, og en person har skrevet over 40 innlegg på en dag til meg (over alt jeg skrev) med påstander om at jeg ikke svarte på alle 40 innleggene. Atter andre har faktisk forfalsket det jeg har skrevet (kopiert mine innlegg, men endret på dem slik at de betydde noe helt annet).

Jeg skriver mange innlegg per dag, og noen av disse er "skarpe i kanten"; dessverre er det jo dem folk legger merke til.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/#findComment-351662
Del på andre sider

Hei Nalle Noll,

Takk for det du skriver.

Joda, det er ikke til å skjule at jeg lar meg provosere av diverse utsagn - særlig dem som går på "å redde de små søte kattungene", mens man totalt overser at 60 000 småbarn dør en redselsfull død av sult/barnesykdommer hver dag.

Når man har en bakgrunn fra Afrika og Latin-Amerika (selv om jeg er norsk), så blir man lett utålmodig med dem som mener at det er viktigere å "redde lokale katter" enn barn, for barnene "dør jo uansett"....

Jeg har skrevet før på forum at min eks sin bestemor mistet 20 av sine 26 barn til sult/sykdom. Da jeg bodde i Sør Afrika samlet vi inn penger slik at barnehjemmet slapp å begrave HIV smittede småbarn på lekeplassen til de andre barnene....

===

I tillegg så finnes det noen få "gærninger" som har satt seg for mål å debattere "Sør", istedet for emnene i tråden. Jeg innrømmer gjerne at jeg kan skrive et innlegg på kanten av emnet i tråden, men her er det snakk om innlegg som kun handler "om Sør".

Dette har pågått over lengre tid, og en person har skrevet over 40 innlegg på en dag til meg (over alt jeg skrev) med påstander om at jeg ikke svarte på alle 40 innleggene. Atter andre har faktisk forfalsket det jeg har skrevet (kopiert mine innlegg, men endret på dem slik at de betydde noe helt annet).

Jeg skriver mange innlegg per dag, og noen av disse er "skarpe i kanten"; dessverre er det jo dem folk legger merke til.

Med vennlig hilsen

Jeg forstår at du blir lei deg etter slike erfaringer fra Latin Amerika og Afrika.

Det burde være en menneskerett til å ha det godt.

Men det er helt natulig å føle sorg på enklere ting også, som feks hjemmeløse dyr eller nabogutten som falt av sykkelen sin.(peronlig kan jeg gråte av hendelser i teite såpeoperaer)

Jeg syntes det er teit viss folk følger dine innlegg bare for å tirre.

Om det er tilfelle forteller det litt om de.

Men for kanskje å roe det hele ned litt ville det vært godt for oss som "bare" har opplevd de små såre ting å få litt empati,

Som jeg skrev tidligere har jeg sett dine gode innlegg også,men det er synd de "forsvinner" fordi du provoserer fram raseri.

Jeg håper, sør, at vi vil finne dine innlegg videre her på Dol

en optimistisk hilsen:0)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/#findComment-351675
Del på andre sider

Hei Nalle Noll,

Takk for det du skriver.

===

Med vennlig hilsen

Jeg er enig med deg i at det er ikke deg som skal diskuteres, men saken. Men når du er så plaget med dette, så kan det vel være at du har noe skyld i det selv også?

Du har endel meninger, som etter min mening, desverre tar mer vare på de som gjør noe galt enn de som oppfører seg ordentlig. Du ser nok ikke helt konsekvensen av måten du vil ha det på. Verden din blir nok litt for ideel, derfor må det litt sterkere lut til for å få bukt med problemene enn det du står for. I tillegg må du være mye mer opptatt av løsninger i stedenfor å plukke i fra hverandre alt som ikke går. Det skaper ikke noe, ....du står bare rolig og kommer ikke videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/#findComment-352234
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i at det er ikke deg som skal diskuteres, men saken. Men når du er så plaget med dette, så kan det vel være at du har noe skyld i det selv også?

Du har endel meninger, som etter min mening, desverre tar mer vare på de som gjør noe galt enn de som oppfører seg ordentlig. Du ser nok ikke helt konsekvensen av måten du vil ha det på. Verden din blir nok litt for ideel, derfor må det litt sterkere lut til for å få bukt med problemene enn det du står for. I tillegg må du være mye mer opptatt av løsninger i stedenfor å plukke i fra hverandre alt som ikke går. Det skaper ikke noe, ....du står bare rolig og kommer ikke videre.

Hei,

Tar det siste først: Vi har en problemstilling. Den ER vanskelig. Noen kommer med et forslag, og jeg påpeker at "det ikke vil fungere". Det gjør jeg ikke for å være "slem", men for at vi kanskje heller kan lete etter forslag som vil fungere.

===

Vedr. diskusjoner om "Sør".

Noen av disse "tullingene" har til og med startet Websider hvor de diskuterer "Sør" på fulltid. Nicket er også hengt ut på en eller annen "særdeles brun" side. Og de skriver stadige innlegg her fordi de **vil** ha meg der!

Dette skjer nok mer pga det politiske standpunktet jeg har tatt enn måten jeg skriver på. (Samme personene skriver det samme til mennesker her som ALDRI har skrevet et skarpt innlegg.)

Det er også "interessant" at det skal bli mitt "ansvar" for hvordan/hva *de* skriver til meg. Jeg er ansvarlig for mine innlegg (uansett hvor provosert jeg måtte bli), og da får de være ansvarlige for deres innlegg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/#findComment-352256
Del på andre sider

Hei,

Tar det siste først: Vi har en problemstilling. Den ER vanskelig. Noen kommer med et forslag, og jeg påpeker at "det ikke vil fungere". Det gjør jeg ikke for å være "slem", men for at vi kanskje heller kan lete etter forslag som vil fungere.

===

Vedr. diskusjoner om "Sør".

Noen av disse "tullingene" har til og med startet Websider hvor de diskuterer "Sør" på fulltid. Nicket er også hengt ut på en eller annen "særdeles brun" side. Og de skriver stadige innlegg her fordi de **vil** ha meg der!

Dette skjer nok mer pga det politiske standpunktet jeg har tatt enn måten jeg skriver på. (Samme personene skriver det samme til mennesker her som ALDRI har skrevet et skarpt innlegg.)

Det er også "interessant" at det skal bli mitt "ansvar" for hvordan/hva *de* skriver til meg. Jeg er ansvarlig for mine innlegg (uansett hvor provosert jeg måtte bli), og da får de være ansvarlige for deres innlegg.

Med vennlig hilsen

Jo, jeg er kanskje ikke helt uenig i det du sier, men det kan heller ikke stikkes under en stol at vi av og til kan få som fortjent. Med andre ord kan vi være skyld i at ting går som det går, selv om vi strengt tatt ikke har gjort noe galt. Av og til så kan vi ikke syte i ettertid, fordi dette kan være noe vi måtte ha forventet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/#findComment-352315
Del på andre sider

Annonse

Jo, jeg er kanskje ikke helt uenig i det du sier, men det kan heller ikke stikkes under en stol at vi av og til kan få som fortjent. Med andre ord kan vi være skyld i at ting går som det går, selv om vi strengt tatt ikke har gjort noe galt. Av og til så kan vi ikke syte i ettertid, fordi dette kan være noe vi måtte ha forventet.

Hei mrxx,

Men så syter jeg da heller ikke! :-)

Jeg påpeker at disse tullingene (som skriver OM meg) får ta ansvar for egne innlegg, istedet for å si at "det er Sørs feil".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/#findComment-352353
Del på andre sider

Hei mrxx,

Jeg påpeker at disse tullingene (som skriver OM meg) får ta ansvar for egne innlegg, istedet for å si at "det er Sørs feil".

Med vennlig hilsen

Ikke om deg, men om din diskusjonsteknikk sør - det er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/#findComment-352365
Del på andre sider

Ikke om deg, men om din diskusjonsteknikk sør - det er to forskjellige ting.

Selvsagt. Du kommer med "argumenter" som:

"sør har en så talentløs debatteknikk at det skulle ikke vært lov for sånne som han å formere seg?"

og

"det innlegget jeg skrev til idioten sør"

Veldig overbevisende argumentasjom om min diskusjonsteknikk, Zirine! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/#findComment-352373
Del på andre sider

Hei mrxx,

Med vennlig hilsen

Jeg oppfatter ikke at du syter, det var ment mer på ett generelt grunnlag. Det disse personene driver med mot deg er å gå altfor langt.

Men det jeg forsøker å si er at det er mange som må ta konsekvensene av sine handlinger, selv om det de gjør ikke er direkte galt. Det er det mange som ikke skjønner desverre.

Jeg må si at jeg forstår at mange reager kraftig på det du skriver, men det å gå så langt som disse personene tydeligvis gjør, er jeg ikke enig i.

Så ønsker du ikke slike reaksoner, så må du forsøke å se deg selv i andres øyne og eventuelt moderere deg litt. Ellers må du desverre regne med slike reaksjoner

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/#findComment-352387
Del på andre sider

Jeg oppfatter ikke at du syter, det var ment mer på ett generelt grunnlag. Det disse personene driver med mot deg er å gå altfor langt.

Men det jeg forsøker å si er at det er mange som må ta konsekvensene av sine handlinger, selv om det de gjør ikke er direkte galt. Det er det mange som ikke skjønner desverre.

Jeg må si at jeg forstår at mange reager kraftig på det du skriver, men det å gå så langt som disse personene tydeligvis gjør, er jeg ikke enig i.

Så ønsker du ikke slike reaksoner, så må du forsøke å se deg selv i andres øyne og eventuelt moderere deg litt. Ellers må du desverre regne med slike reaksjoner

Jeg er en av dem som har sett meg lei på Sørs væremåte. Jeg kan mange ganger være enig i sak - men måten han legger det fram på og setter "skjebner" mot hverandre gagner ikke noen. Diskusjonsteknikken hans - spesielt måten han bruker "lignelser" på - er etter min oppfatning også preget av fraværet av evnen til å ta selvkritikk.

Utover det vil jeg bare legge til at han gjør en meget bra jobb på overgrepsforumet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/#findComment-352404
Del på andre sider

Selvsagt. Du kommer med "argumenter" som:

"sør har en så talentløs debatteknikk at det skulle ikke vært lov for sånne som han å formere seg?"

og

"det innlegget jeg skrev til idioten sør"

Veldig overbevisende argumentasjom om min diskusjonsteknikk, Zirine! ;-)

Med vennlig hilsen

At jeg en og annen gang kan ha gitt uttrykk for at du er en idiot, skal jeg ikke stikke under en stol - ei heller benekte. Det forandrer imidlertid ikke på DIN debatteknikk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/#findComment-352410
Del på andre sider

At jeg en og annen gang kan ha gitt uttrykk for at du er en idiot, skal jeg ikke stikke under en stol - ei heller benekte. Det forandrer imidlertid ikke på DIN debatteknikk.

Nei, selvsagt foranderer ikke du på min debatt-teknikk.

Derimot viser det jo at det var "Sør" som ble diskutert.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/#findComment-352431
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av dem som har sett meg lei på Sørs væremåte. Jeg kan mange ganger være enig i sak - men måten han legger det fram på og setter "skjebner" mot hverandre gagner ikke noen. Diskusjonsteknikken hans - spesielt måten han bruker "lignelser" på - er etter min oppfatning også preget av fraværet av evnen til å ta selvkritikk.

Utover det vil jeg bare legge til at han gjør en meget bra jobb på overgrepsforumet.

Har du hørt lignelsen min om de 6 fiskene? ;-)

(En gang på Forum for Livssyn, ALLTID på Forum for Livssyn! :-) )

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/#findComment-352460
Del på andre sider

Gjest Hoderistende DOL-bruker

Jeg skrev at det "viser", ikke at det "beviser".

Med vennlig hilsen

Sør,

Ser du virkelig ikke hvordan du holder på (mht teknikk). For bare å gripe tak i et bittelite eksempel, nemlig innlegget jeg nå henger meg på;

>Jeg skrev at det "viser", ikke at det "beviser".

Den almenne tolkningen av disse to ordene er tilnærmet lik, og leser man setningen Zirine skrev forstår alle (også du, for dum er du ikke) hva hun mener.

Istedet for å svare på hennes påstand/synspunkt, ender du opp i en kverulering rundt enkeltord, istedet for innhold.

Ser du virkelig ikke hvordan du holder på.....?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/#findComment-352473
Del på andre sider

Sør,

Ser du virkelig ikke hvordan du holder på (mht teknikk). For bare å gripe tak i et bittelite eksempel, nemlig innlegget jeg nå henger meg på;

>Jeg skrev at det "viser", ikke at det "beviser".

Den almenne tolkningen av disse to ordene er tilnærmet lik, og leser man setningen Zirine skrev forstår alle (også du, for dum er du ikke) hva hun mener.

Istedet for å svare på hennes påstand/synspunkt, ender du opp i en kverulering rundt enkeltord, istedet for innhold.

Ser du virkelig ikke hvordan du holder på.....?

Hei,

Hva forventer du at jeg skal skrive til personer som selv skriver:

Og hvorfor reagerer du ikke på slike utsagn, istedet for å påpeke at "viser" og "beviser" er ganske like...???

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/#findComment-352481
Del på andre sider

Å kalle det livssynsforum ble etter hvert nokså misvisende - det var kun religion og propaganda til slutt der.

Hei,

Ja, dessverre gikk svært mye av tiden på å rakke ned på folkegrupper, istedet for å diskutere livssyn (inkl. selve religionene).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72004-s%C3%B8rrett-forum/#findComment-352641
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...