Gå til innhold

Jobbe på sosialkontor?


Gjest sosionomen

Anbefalte innlegg

Gjest sosionomen

hei!

Har i dag fått tilbud om en jobb på et sosialkontor. Tittel er førstekonsulent, og er temmelig bra betalt faktisk.

Men jeg er usikker. Har en annen jobb på hånda også, og vet ikke helt om det å jobbe på sosialkontor er attraktivt nok.

Er det noen her som har jobbet/jobber på sos.kontor, og kan fortelle meg litt om fordeler og ulemper med en slik stilling?

Kanskje det kan hjelpe meg å ta et lite valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei sosionomen.

Ut fra underskriften din så er du utdannet sosionom?

Du har vel da kanskje gjort deg opp en liten mening om det å jobbe på sosialkontor under studietiden din?

Det å jobbe på et slikt kontor krever vel en viss form for forståelse og tålmodighet for klientene som jo kommer til slike kontor?

Det spørs jo hva du primært er ute etter angående jobb, man skal jo trives også, lønn er ikke alt lissom. Men det er ikke trivsel heller:-)

Jeg vet ikke helt hva du er ute etter egentlig i spørsmålet ditt?

Er det tittelen som plager deg eller det at det er et sosialkontor?

Tror ikke det sees på som spesielt atraktivt å jobbe på et sosialkontor, det er jo ikke akkurat finansmannen som befinner seg innenfor disse dører. (mange som ikke liker disse kontorfolka:-)

Jeg er verken utdannet sosionom, eller jobbet på sosialkontor, så slikt sett kan jeg ikke svare deg.

Men hvis du er så usikker,

bør du vel tenke deg om flere ganger, kanskje se an den andre jobben. Det er ikke bare bare å jobbe innen sosialsektoren. Man må ha potensialet i seg tror jeg.Vite hva man går til for å si det slik.Mange desperate mennesker som ikke kan styre seg til tider inne på slike kontor. Mange sjebner, for å si det slik.

Atraktive jobber går vel mere på de innen staten.Hva med jobb innen statens etater? Eller hva med en bank, forsikringskontor, altså yrker som gir mere service i myke toner enn hva et sosialkontor gjør.?

Hva går den andre jobben ut på da? Er den mindre betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...