Gå til innhold

Elektrosjokkbehandling


Sharia

Anbefalte innlegg

Må si jeg stusset fælt da jeg så at dette var en av behandlingsformene for alvorlige depresjoner, men da jeg leste om hva den gikk ut på, så syntes jeg faktisk det hørtes veldig behagelig ut!!

Jeg har store problemer med å ta medisiner, for det første kan jeg ikke fordra å svelge de, jeg brekker meg, får den ikke ned, og hele greia begynner å løse seg opp i kjeften på meg, slik at jeg umulig greier å få det ned!!

Bittesmå går endog greit, på sovepillestørrelse.

For det andre, så glemmer jeg å ta pillene, er det noe jeg rutinemessig må huske å gjøre hver dag, det går fint de 3 første dagene, så går det noen dager, og så OI!!! det har jeg glemt!!

Har gått på P-piller 2 ganger, gravid begge gangene, fordi jeg husket bare å ta pilla halvparten av tida.

Og det er jo seriøst!!

Jeg hadde ABSOLUTT ikke lyst til å bli mamma som 16 eller 18 åring, men glemte pilla for det jeg...

da var jeg glad det var mu.ig med abort, hadde ikke takla en baby da...

Som jeg har forstått det, så er det viktig at man må ta medisin mot bipolare lidelser hver dag.

Det kommer jeg garantert ikke til å klare!!!

Gikk på Cipramil for noen år siden, etter et par uker så, OI, er det ikek en medisin jeg skulle gå på nå?

Jeg sliter ikke med maniene mine, har fremdeles ikke gjort noe ulovlig, eller tiltet helt som manisk, er bare gøy det!!! *glise* Får jo så mye kul oppmerksomhet ;p

Men depresjonene sliter jeg maks med...

Fikk faktisk lyst på slik elektrosjokkbehandling jeg.. (hva var nå forkortelsen igjen?)

Men hvilke steder utfører dette?

Når jeg endelig får kærra meg avgårde til en lege for rekvisjon til psykiater, eller blir så depressiv at jeg blir innlagt, kan jeg da spørre om dette?

Må jeg _spørre_ om å få en behandler som driver med elektrosjokkbehandling?

Og er det mulighet for å spørre etter en behandler som driver med hypnose?

Jeg vet nemlig ikke hvorfor jeg tok en overdose Valium da jeg var 8 år (rundt 50 tabl), en 8 åring er gammel nok til å ikke tro at det er drops, dessuten så smaker det jo pyton også!

Så jeg må enten ha tatt de bevist, eller så har min mor lurt de inn i maten min (jada, litt paranoid ;))

Siste jeg husker er nemlig at jeg spiste mat som smakte VELDIG vondt, og hun tvang meg til å spise opp.

Hun sa også at grunnen til at hun oppdaget meg i tide, var at hun skulle inn på rommet mitt å kile meg for å se om jeg sov, slik hun pleode å gjøre, og da jeg ikke reagerte, så varslet hun ambulanse.

Men hun har ALDRI kommet inn på rommet på den måten før!!

Noen ganger, når jeg er skikkelig nede og deppa, så kan det hende at jeg faker en besvimelse, og forblir bevistløs, jeg kanskje får et slag i hodet, og da folk spør om det var vondt, siden det så så ille ut, så kanskje jeg faker at jeg besvimer senere på kvelden, og full fart på sykehus mens jeg ligger å flirer for meg selv. (vet at dette er teit og at det koster samfunnet penger, men jeg klarer ikkeå la vær!!)

En gang så faket jeg til og med magesmerter så intense, at de åpnet meg for å se!!

Jeg må jo være gal....

Men kanskje moren min har noe av det sammen, og hun også var slik oppmerksomhetssyk, og fikk meg til å ta overdose med pillene som min tante hadde glemt igjen?

For en 8 åring som vil ta selvmord er vel ikke normalt?

Off, har så mange dumme tanker i hodet mitt jeg...

Må også tilføye at jeg kom på fosterhjem som 15 åring grunnet omsorgssvikt fra mor....

ARGHHH

jeg vil ikke mer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kanskje du har ikke er manisk depressiv, men depressiv + med en histrionisk personlighetsforstyrrelse isteden... ?

Histrionisk, synes ikke det passet særlig bra her. Var en merkelig kommentar.

Har selv en krystallklar hisitrionisk personlighetsforstyrrelse så jeg vet hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihåheihå

Histrionisk, synes ikke det passet særlig bra her. Var en merkelig kommentar.

Har selv en krystallklar hisitrionisk personlighetsforstyrrelse så jeg vet hva det er.

hva er det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det da?

Hva mener du? Hvis du ikke vet hva det er, hvordan kan du være så dum at du diagnostiserer andre som det?

Slutt og lek!

Det jeg mener er at det er ikke noen hyggelig diagnose å ha. En slenger ikke bare det ut som et forslag til et menneske, som er fortvilet nok fra før, når det ikke er nok grunnlag for det. Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihåheihå

Hva mener du? Hvis du ikke vet hva det er, hvordan kan du være så dum at du diagnostiserer andre som det?

Slutt og lek!

Det jeg mener er at det er ikke noen hyggelig diagnose å ha. En slenger ikke bare det ut som et forslag til et menneske, som er fortvilet nok fra før, når det ikke er nok grunnlag for det. Skjønner?

jeg har da vitterlig ikke diagnostisert noen heller, er slett ingen psykiater.. og jeg tror de fleste er oppegående til å ikke diagnostisere seg selv, men vente til det blir gjort av fagperson. det var bare et forslag jeg tenkte på pga hun ble oppmerksomhetssøkende og vittig og flørtende når hun var bevisst utseendet var bra. kan godt være histrionisk er noe helt annet, jeg vet jo bare det lille jeg har lest, og det kan lett misforstås av en som ikke er faglært. så når jeg tar feil, kan du ikke komme med en liten forklaring da. jeg spurte nå bare av nysgjerrighet. har ikke lekt med noen. var iallfall ikke vondt ment. du trengte ikke bite av meg hodet av den grunn. mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg bruker pille dosett.. sånn som gamle damer har...

ellers husker jeg ikke en eneste pille.. og dosetten ligger på stuebordet, og jeg har alarmen på på mobilen..

likevel hender det jeg " glemmer" en pille...

men nå hyler de nærmest til meg om hvor viktig det er at jeg tar de forbaskete pillene!

ikke så kult å ha piller på bordet om jeg får besøk, men det driiiiiter jeg i for tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har da vitterlig ikke diagnostisert noen heller, er slett ingen psykiater.. og jeg tror de fleste er oppegående til å ikke diagnostisere seg selv, men vente til det blir gjort av fagperson. det var bare et forslag jeg tenkte på pga hun ble oppmerksomhetssøkende og vittig og flørtende når hun var bevisst utseendet var bra. kan godt være histrionisk er noe helt annet, jeg vet jo bare det lille jeg har lest, og det kan lett misforstås av en som ikke er faglært. så når jeg tar feil, kan du ikke komme med en liten forklaring da. jeg spurte nå bare av nysgjerrighet. har ikke lekt med noen. var iallfall ikke vondt ment. du trengte ikke bite av meg hodet av den grunn. mvh

Det er noen av mange kriterier som må være tilstede, bla det du nevnte.

Selv om du har et par-tre trekk så behøver du ikke ha denne forstyrrelsen. Kjenner mange kvinner som reagerer nettopp slik selv om de er helt 'normale'.

Gå på biblioteket, finn deg ei lærebok og les der. Elelr søk på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...