Gå til innhold

Vel overstått!


Silvana1365380201

Anbefalte innlegg

Silvana1365380201

Hei alle sammen, og tusen takk for den vanvittige hyggelige responsen etter min positive test i går.

Løve69 ba om "alle detaljer" og en eventuell "oppskrift", men jeg er ikke så sikker på om jeg kan bidra så veldig med noen "oppskrift".

Etter vårt første og mislykkede forsøk i vinter tok jeg nok litt mer "avstand" i forhold til å håpe for mye denne gangen. Tenkte mye på at "vi har jo ett forsøk igjen". Dette TROR jeg gjorde meg litt mer avslappet.

Før vi startet med dette forsøket bestemte jeg meg for å sykmelde meg under prosessen fra uthenting til svardatoen. Dette tror jeg har gjort at jeg i allefall har bidratt til mindre stress, men ikke direkte til et godt resultat, bare se på akinna.....

Denne gangen fikk jeg også beskjed av min lege om å ta vitaminer (gjorde ikke det sist), og startet med dette.En uke før uttak ble jeg imidlertid introdusert for et aloe vera-produkt (flytende kosttilskudd) som er nesten 100% rent, og "tvang" min mann til å ta dette selv om han mente det smakte pyton.

Sædkvaliteten hans var ikke noe bedre enn tidligere, så den har i allefall ikke vært påvirket av noe kosttilskudd i forhold til forrige forsøk.

Jeg tror mye av grunnen til at det klaffet nå er at jeg slappet mye mer av hele veien, "de" traff mye bedre med hormondosen (noe høyere og et par dager lenger enn sist), og derfor mye bedre kvalitet på eggene. Det er MIN teori....

Dessuten; det er visst en BLÅ BØLGE ute å går, og dette kan ha sammenheng med den fantastiske sommeren som igjen gjør folk glade, avslappede og fornøyde??

Uansett, vi fikk våre TO BLÅ, og er utrolig lykkelige for det. Må allikevel innrømme at jeg er litt "tom". Har ikke gått helt opp for meg ennå, men det som "bekymrer" meg i forhold til når jeg skal la det synes, er rett og slett at magen min har blåst seg noe veldig opp allerede. Særlig om ettermiddagen. Kan jo ikke akkurat gå i gravideklær ennå (ha-ha)!!!

Jeg har satt utrolig stor pris på dette forumet den korte tiden jeg har vært med her, og chattingen på fub kvelden før testingen var virkelig rekreasjon!!!!! Det var sååååå bra å få ut all frustrasjonen og bli forstått!

Og nei, jeg skal ikke forsvinne herfra ennå. Vi skal på ul i oktober, og da får vi se om det er liv, og evt hvor mange. Har ikke hatt noen blødning ennå, og da er vel sannsynligheten for at det er mer enn én tilstede såvidt jeg har skjønt. Mye kan skje på veien, men jeg bekymrer meg ikke over det. Det som skjer, det skjer, og jeg nekter å prøve å "forberede" meg på noe jeg aldri håper skjer.....at det går galt. Det er alltid en risiko, og den tar vi når vi velger å bli gravide (rart å si det høyt - G R A V I D). DET GÅR BRA!

Jeg kommer til å blande meg inn i diskusjonene her inne i en god stund til, vær sikker!!!

Hilsen fra lykkelig, kvalm og trøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bobla1365380358

hei silvana

det ser ut som du har tatt de forholdsreglene jeg også har tenkt å ta...er andre forsøket mitt også så jeg er litt mer avslappet med hensyn til at jeg vet hva som skjer, de regulerer medisinene litt bedre og jeg tenker som så at man har jo en sjanse til...

har også spist kost.tilskudd og skal sykemelde meg til testing.....jeg får bare håpe at den oppskriften er like vellykket på meg, som din har vært for deg..(c:

du får ha lykke til videre med voksende mage... og UL i oktober

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann sveisan!!

Ja, nå er det en realitet, vi er gravide. Må jo egentlig si at jeg var optimist, særlig etter at du testet positiv siden vi har hatt det så likt! Men det er rart, har gått rundt i ettermiddag og tenkt framover, ja faktisk i mere positive baner enn jeg gjorde etter forrige gang, var nok relativt lite optimist da...

Men rolig har jeg ikke tatt det under forsøket, jobbet for fullt, og har ikke hatt mye tid til å gruble over dette. Har tatt mine doser med "tilskudd" og kuttet ned på coladrikkingen, tenkt positive tanker og prøvd å ha det bra.

Har vel lite tid til å dvele nå i en uke framover også, skal en uke på leirskole med elevene mine:) Skulle gå greit sa de i Haugesund, så lenge det verste ubehaget i magen gir seg.

Får være tålmodig i noen uker framover, til ul er overstått i hverfall, jeg fikk time tidlig i oktober. Lykke til så lenge, også til alle andre som står på her inne. Skal se at dette er "smittsomt".

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med tittelen:GRAVID

Så godt å høre at mange faktisk lykkes. selv begynner jeg med spray den 21 og dette er vårt andre forsøk med ICSI.

Håper virkelig dette ER smittsomt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...