Gå til innhold

Langvarig diarè

Anbefalte innlegg

Jeg har i en ukes tid slitt med magen. Problemet er oppblåst mage før det kommer en "utblåsning". Har ikke hatt noe slikt tidligere og det forekommer meg at dette begynner å bli vel langvarig!? Det skal også sies at jeg til nå ikke har tatt særlig hensyn til magen min (spist og drukket som før). Er på do mellom 20 -25 ganger pr dag. Ikke alltid så mye av gangen. En annen ting; tidligere synes jeg diare har hatt en type "råtten" lukt, denne gangen lukter det nesten ikke i det hele tatt. Har heller ikke de helt typiske mageknipene denne gangen. Bruker ingen med. og er ellers frisk. Hvor lenge er det vanlig å ha diare? Er det noe mat jeg bør styre unna? Er det lurt å bruke Imodium ? (Har ikke vært på reise) Når bør jeg kontakte fastlegen min ?

Mvh.Fie

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72057-langvarig-diar%C3%A8/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Christian Anker, spesialist i allmennmedisin

Jeg foreslår at du oppsøker legen din "nå".

20-25 toalettbesøk daglig er mye og kan ledsages av væskemangel. Selv om du har sparsomt med avføring ved hvert besøk, foreslår jeg at du drikker rikelig. Du bør vente med Imodium til du har fått legens vurdering av årsaken til plagene.

Kredittkortet ditt blir ikke belastet for henvendelsen til Doktor Online.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/72057-langvarig-diar%C3%A8/#findComment-352320
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...