Gå til innhold

Onkel er død- niese visste det ikke.


Gjest slektninger

Anbefalte innlegg

Gjest slektninger

Min mors onkel døde i sommer.

Mor fikk ikke vite det før hun tilfeldigvis ringte dit for å høre hvordan det stod til. (mors famile bor riktignok et stykke unna- men vi har alltid kommet oss denne veien)

Både mor og vi barna er litt opprørt over dette, skulle ha vært i begravelsen. Onkelen var også hennes fadder.

Onkelen ( 80 år) hadde ikke barn, men har kone som er bra oppegående.

De har flere slektninger der -

som heller ikke sa noe.

Er det virkelig vanlig at man ikke varsler slektninger nå til dags ?

Holder ikke avisen der dødsfallet antakelig har stått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kusine av meg var litt lei seg over at hun ikke vissste at en fetter var død før lenge etter begravelsen. Jeg så dødsannonsen ved en tilfeldighet i en avis jeg sjelden leser. De nærmeste pårørende varsler vel noen få i en stor slekt, og så håper de jungeltelegrafen går. Det har ikke ork til å ringe rundt til 50 søskenbarn f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestefaren min døde etter et langt og utmattende (for oss:-)) sykeleie, orket ikke foreldrene mine å ringe rundt.

Så det gjorde jeg.

Til en hel drøss mennesker jeg ikke kjenner annet enn av omtale eller veldig gamle historier... Men det var absolutt riktig å ringe, selv om vi annonserte i de store avisene og de sånn sett ville oppdaget det selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slektninger

Ja, ja, enka hadde flere av sine slekninger rundt seg i disse dagene som hjalp til - noen burde ha ringt til mor eller søsteren, synes nå jeg.

Og i tillegg er det jo flere av onkels slekninger der området, ( hans søster f.eks.)

Må vel bare glemme hele saken !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...