Gå til innhold

Gravid, men har blødning


Gjest Trii

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg testa positivt på tirsdag. Men i går kom mensen likevel. Det er igrunn mye jeg blør, og jeg frykter at håpet er ute! Snakket med lege i dag, og han sa det var bare å vente å se.

Er det noe mulighet for at jeg fortsatt kan være gravid? Jeg har veldig vont i magen - menssmerter.

Må jeg evt. ta utskrapning når det er så tidlig?

håper på svar snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det høres dessverre ut som om det gikk galt denne gangen, når det er som du beskriver. Hvis du ikke hadde tatt testen ,hadde du kanskje ikke oppdaget at du var gravid.Når legen din sier at det bare er å vente for å se, mente han sikkert at du fikk ta en ny test om en stund for å sjekke om den fremdeles er positiv. Det er ikke så mye annet du kan vente på. Så tidlig på vei, vil du ikke se noen fosterrester i blodet.

Du trenger ingen utskrapning så tidlig.

Beklager å måtte si det jeg sier, men jeg ønsker deg lykke til videre.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres dessverre ut som om det gikk galt denne gangen, når det er som du beskriver. Hvis du ikke hadde tatt testen ,hadde du kanskje ikke oppdaget at du var gravid.Når legen din sier at det bare er å vente for å se, mente han sikkert at du fikk ta en ny test om en stund for å sjekke om den fremdeles er positiv. Det er ikke så mye annet du kan vente på. Så tidlig på vei, vil du ikke se noen fosterrester i blodet.

Du trenger ingen utskrapning så tidlig.

Beklager å måtte si det jeg sier, men jeg ønsker deg lykke til videre.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Er det stor sjanse for at dette skjer igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stor sjanse for at dette skjer igjen?

Etter det jeg har forstått er det er noe øket sannsynlighet for abort etter en abort. Etter to aborter er det ytterligere øket sannsynlighet for det, selv om sannsynligheten heller ikke nå er stor. Det kan være helt tilfeldig at man har både en og to aborter, og mange opplever dette før de blir gravide igjen uten å abortere. Skjer det tre ganger er det vel etablert et unormalt mønster, og man kan søke hjelp for problemet. Også tre ganger etter hverandre kan vel også være normalt og kroppens egen måte å rydde opp på.

Jeg er ingen ekspert på dette området, men har vært spesielt opptatt av dette tema inne på forum fordi jeg selv har opplevd tidlige aborter. Jeg har registrert at man får ulike svar på dette - noen har fått vite av legene sine at det ikke er øket sjanse for abort neste gang etter en abort.

Lykke til neste gang - da går det sikkert din vei!!!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...