Gå til innhold

Hvorfor er dette en fornærmelse?


Champagne

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer morsrollen(!), og surfer innom mammasidene en gang i mellom.

Diskusjonene om barnevogner kan bli en smule opphetet, og det er mye moro lesing.

Så kom jeg over et innlegg hvor en mamma skriver noe sånt som at: "Denne (barne)vognen ligner på en slik de kjører funksjonshemmede i."

Det ble ramaskrik! Mammaer fra øst og vest syntes det var en stygg ting å si, og veldig useriøst.

Jeg skjønner null! Hvem skal bli fornærmet, er det vognen, barna, de funksjonshemmede, eller produsenten av vogner for funksjonshemmede?

Vognen kan du forøvrig se her

http://www.easywalker.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Novembermom

Synes vognen så helt okei ut jeg.....Hva er det som er så gale med den da?

Hadde brukt den til mine barn jeg hvis jeg hadde kjøpt en sånn. Uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor til rullestolbruker

Jeg er enig i at vognen ikke var veldig lekker, det finnes andre sporty trehjulinger som har finere design.

Men har man kjøpt noe til sine barn, så mener man at dette er bra, og man ønsker det beste for seg og sine. Og da er det ikke nødvenigvis hyggelig at noen sier at det du har kjøpt ligner et hjelpemiddel for funksjonshemmede. Det kan være flere grunner, for det første ønsker man ikke at sitt barn skal se ut som om det er funksjonshemmet, så man bir kanskje fortvilet når noen sier at det ser slik ut når han sitter i en slik vogn.

Og, dessverre er ikke hjelpemidler for funsksjonshemmede særlig kjent for estetikk og pen design (selv om det kommer seg), så jeg ville ikke tatt det som et kompliment om det jeg har kjøpt.

vis man skal la være å såre de som har en slik vogn (hvis de lar seg lett såre) så er det bedre å si at "jeg synes ikke den er så fin som den andre trehulsvognen" osv.

Dette er en forklaring på hvorfor noen kan ha blitt fornærmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykketrollet1365380351

Hei.

Jeg ikke skjønner ikke at det er noe i veien med denne,har sett styggere vogner enn denne.

Det er jo bare en vanlig joggevogn,og slik har jeg selv,men ikke helt lik.

De er faktisk veldig populære nå,og ikke tar så mye plass heller...

Så dette var da virkelig ikke noe å henge seg opp i!

jaja...mye man kan diskutere tydeligvis...

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...