Gå til innhold

FU: Amerikanske presidenter


kie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glemte å svare selv.

Er ikke så sikker på hvem av de som jeg har mest sansen for, men den jeg har minst sansen for er Bush.

Det er et eller annet med den fyren som gir meg frysninger. Husker jeg så et intervju med ham under valgkampen og håpet at han ikke ville vinne.

Har mer sansen for Clinton, jeg.

På den annen side; det virker som om mange amerikanere (i allefall de jeg har snakket med på nettet) mener det motsatte.

De prater om Clintom som en veiking og Bush som den store helten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verkar som JFK var ok. Verst kan det henda Bush visar seg å vera, sjølv om Reagan nok hittil har vore verst. Bush held nok i alle fall ikkje i to periodar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om Reagen en gang, at han for å spare penger hadde kuttet ut gratis suppe til uteliggere i New York, med den begrunnelsen at de fleste som spiste denne suppen ikke var uteliggere, men folk som ikke orket å lage frokost hjemme.

Her var det visstnok store penger å tjene!

Dette var jo som en bagatell å regne i forhold til mye annet denne skapningen gjorde, og egentlig skal vi vel være glade for at verden fortsatt står, til tross for at denne fyren hadde makten i ikke bare en periode, men faktisk to.

Best? Jeg er ingen historikker, men av det lille jeg vet om JFK så virket han som en sympatisk fyr.

Ellers hadde jeg for øvrig sansen for Clinton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Det er jo etterhvert en del å velge blant, men gode gamle Abe Lincoln har en interessant historie. (Selv om han han til syvende og sist sto ansvarlig for å ha drept flere amerikanere enn de fleste andre presidentene...)

Ellers virket det jo ikke som om Tricky Dick Nixon var mors beste barn akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har de to siste presidentene og kandidater i presidentvalgene i tankene, så hadde jeg et meget positivt inntrykk av John McCain (som ble beseiret av George W. Bush i republikanerenes nominasjonskamp ved forrige presidentvalg der).

Husker at jeg senere leste noe som gjorde meg en del mer skeptisk til ham, men husker ikke hva det var.

Synes ikke noe særlig om hverken Clinton eller Bush d.y.

Vil vel holde en knapp på Clinton som den verste.

Går man lenger tilbake i tiden, blir bildet en god del mer komplekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde aldri at jeg skulle savne Clinton, da - men det gjør jeg, når jeg ser hvilken gærning som sitter med makta der borte, i dag...

Håper for Guds skyld at mannen har GODE, VELDIG GODE rådgivere!

JFK liker jeg, mannen var vel et ikon, mange år før jeg var påtenkt....

Noen som har en oversikt og faktaopplysninger om amerikanske presidenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker faktisk Jimmy Carter. Hvorfor vet jeg ikke, men hans navn setter jeg alltid i forbindelse med peanøtter. Kanskje fordi jeg bare var et barn da han satt ved roret?

Reagan, han likte jeg aldri. Han minner meg om en stor sylteagurk i fjeset.

Clinton minner meg faktisk ikke om en matrett, men jeg hadde faktisk sansen for han. Vet ikke hvorfor, og jeg har heller ikke satt meg videre inn i amerikansk politikk.

Bush liker jeg ikke! Det er et eller annet med den fyren der, noe skinnhellig men skummelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Trodde aldri at jeg skulle savne Clinton, da - men det gjør jeg, når jeg ser hvilken gærning som sitter med makta der borte, i dag...

Håper for Guds skyld at mannen har GODE, VELDIG GODE rådgivere!

JFK liker jeg, mannen var vel et ikon, mange år før jeg var påtenkt....

Noen som har en oversikt og faktaopplysninger om amerikanske presidenter?

Utrolig hva man finner...

http://www.whitehouse.gov/history/presidents/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker faktisk Jimmy Carter. Hvorfor vet jeg ikke, men hans navn setter jeg alltid i forbindelse med peanøtter. Kanskje fordi jeg bare var et barn da han satt ved roret?

Reagan, han likte jeg aldri. Han minner meg om en stor sylteagurk i fjeset.

Clinton minner meg faktisk ikke om en matrett, men jeg hadde faktisk sansen for han. Vet ikke hvorfor, og jeg har heller ikke satt meg videre inn i amerikansk politikk.

Bush liker jeg ikke! Det er et eller annet med den fyren der, noe skinnhellig men skummelt....

*hilser pent* (første gang jeg er her.)

Ler av komentaren din om Bush:

Bush liker jeg ikke! Det er et eller annet med den fyren der, noe skinnhellig men skummelt....

"skinnhellig" er vel det siste jeg ville kalt ham. Rå og brutal er mine ord. En Cowboy fra Texas med sans som henrettelse som underholdning.

Godt du ikke liker han.

Selv hadde jeg veldig lyst til at John McCain, skulle bli den Amrikanske presidenten denne perioden jeg... Siden ikke Clinten kunne ta enda en da... Synd de bare har lov til og sitte i 2 perioder hver. ;-(

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor mest sans for John F. Kennedy ?

Ja, litt fordi han er blitt mye omtalt slik at vi kjenner mye til hans historie. Tragisk og dramatisk død. Litt glorifisert. Men han satte vel borgerrettigheter i USA på kartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle amerikanske presidenter har det vært noe dritt med. De fleste ser ut til å lide av en enorm trang til å likvidere andre lands tildels lovlig valgte ledere. JFK er ingen helt, selv om han er blitt glorifisert i ettertid.

Jeg har ikke hatt sansen for noen av dem egentlig, man må være dypt kristen (hvertfall utenpå), hvit, for dødsstraff (hvertfall utenpå) og mot abort for å bli president i USA. Dessuten må man ha solgt både sjelen og rompa si til industrien og næringslivet.

Clinton var selvfølgelig en morderisk tulling på mange måter, men la oss ikke glemme at han _forsøkte_ å gi USA et nasjonalt helsevesen! Det fortjener han respekt for, selv om han vedtok en hel del annet bullshit.

Av presidentkandidater hadde jeg vel stemt på Ralph Nader forrige gang hvis jeg hadde lidd den vansjebne å være amerikaner.

Bush jr. er ikke lovlig valgt, så han er i utgangspunktet ekskludert fra denne gjennomgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marky Question Mark

Alle amerikanske presidenter har det vært noe dritt med. De fleste ser ut til å lide av en enorm trang til å likvidere andre lands tildels lovlig valgte ledere. JFK er ingen helt, selv om han er blitt glorifisert i ettertid.

Jeg har ikke hatt sansen for noen av dem egentlig, man må være dypt kristen (hvertfall utenpå), hvit, for dødsstraff (hvertfall utenpå) og mot abort for å bli president i USA. Dessuten må man ha solgt både sjelen og rompa si til industrien og næringslivet.

Clinton var selvfølgelig en morderisk tulling på mange måter, men la oss ikke glemme at han _forsøkte_ å gi USA et nasjonalt helsevesen! Det fortjener han respekt for, selv om han vedtok en hel del annet bullshit.

Av presidentkandidater hadde jeg vel stemt på Ralph Nader forrige gang hvis jeg hadde lidd den vansjebne å være amerikaner.

Bush jr. er ikke lovlig valgt, så han er i utgangspunktet ekskludert fra denne gjennomgangen.

"Jeg har ikke hatt sansen for noen av dem egentlig, man må være dypt kristen (hvertfall utenpå), hvit, for dødsstraff (hvertfall utenpå) og mot abort for å bli president i USA. Dessuten må man ha solgt både sjelen og rompa si til industrien og næringslivet."

Hvis du ser bort fra for dødsstraff-argumentet (har alle demokratiske presidenter vært for dødsstraff?) så gjelder vel dette også her i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har ikke hatt sansen for noen av dem egentlig, man må være dypt kristen (hvertfall utenpå), hvit, for dødsstraff (hvertfall utenpå) og mot abort for å bli president i USA. Dessuten må man ha solgt både sjelen og rompa si til industrien og næringslivet."

Hvis du ser bort fra for dødsstraff-argumentet (har alle demokratiske presidenter vært for dødsstraff?) så gjelder vel dette også her i Norge?

Hehe... Nå var det jo amerikanske presidenter vi snakket om, da... Ikke norske statsledere...

Her i landet har vi da hvertfall klart å få en kvinne på toppen og åpne homofile i regjeringen. Ikke verst bare det, vil jeg si!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker faktisk Jimmy Carter. Hvorfor vet jeg ikke, men hans navn setter jeg alltid i forbindelse med peanøtter. Kanskje fordi jeg bare var et barn da han satt ved roret?

Reagan, han likte jeg aldri. Han minner meg om en stor sylteagurk i fjeset.

Clinton minner meg faktisk ikke om en matrett, men jeg hadde faktisk sansen for han. Vet ikke hvorfor, og jeg har heller ikke satt meg videre inn i amerikansk politikk.

Bush liker jeg ikke! Det er et eller annet med den fyren der, noe skinnhellig men skummelt....

Tror Jimmy Carter drev/driver med peanøtt plantasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hilser pent* (første gang jeg er her.)

Ler av komentaren din om Bush:

Bush liker jeg ikke! Det er et eller annet med den fyren der, noe skinnhellig men skummelt....

"skinnhellig" er vel det siste jeg ville kalt ham. Rå og brutal er mine ord. En Cowboy fra Texas med sans som henrettelse som underholdning.

Godt du ikke liker han.

Selv hadde jeg veldig lyst til at John McCain, skulle bli den Amrikanske presidenten denne perioden jeg... Siden ikke Clinten kunne ta enda en da... Synd de bare har lov til og sitte i 2 perioder hver. ;-(

Mvh

Skinnhelligheten hans kommer av at han driver og prater om GUD og hvordan Gud vil beskytte amerikanerne spesielt, hele tiden. Det er gud meg her og der, og likevel har han det blikket....

Gud, kirken og familien...man vinner stemmer på det i et amerikansk valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde aldri at jeg skulle savne Clinton, da - men det gjør jeg, når jeg ser hvilken gærning som sitter med makta der borte, i dag...

Håper for Guds skyld at mannen har GODE, VELDIG GODE rådgivere!

JFK liker jeg, mannen var vel et ikon, mange år før jeg var påtenkt....

Noen som har en oversikt og faktaopplysninger om amerikanske presidenter?

Du håper at Bush har gode rådgivere? Det er jo han som er marjonetten; den nyttige idioten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...