Gå til innhold

P-pillen Synfase... til Mette Moen


linnea

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg håper du kan hjelpe meg her, jeg har et stort problem.

Når jeg har mensen, har jeg store smerter og veldige kraftige blødninger. Dette er ikke lett og kombinere med jobb og ferier og annet, så jeg ville begynne med p-piller.

Jeg var hos gynokologen min og han anbefalte Synfase, fordi de var blødningskontrollerende. Jeg fikk 21 piller på et brett,slik at det skulle være lettere og forskyve mensen. Men problemet er : Mensen kommer alltid før jeg rekker og slutte med pillene og i samme grad som før. Alså ingen virkning for meg tror jeg.

Jeg er 32 år og for 7 år siden gikk jeg også på pillen, men brukte da Triordinol og jeg kan huske at den fungerte bra for meg.

Bør jeg skifte merke, jeg trenger tydeligvis noen sterke piller, for kroppen min reagerer sjelden på noe (fikk ingen bivirkninger fra Synfase, det er sjelden jeg er syk så jeg føler at ingenting "biter"på kroppen min.

Bør jeg skifte merke og til hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

-Svar til linnea

Synfase er en tre-fase pille som er lite egnet til å forskyve menstruasjonen. Trinordiol er også tre-fase pille. Du bør bruke en monofasisk som: Marvelon, Microgynon eller Follimin.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...