Gå til innhold

FU: Hvor mange e-postadresser har du?


millymollymandy

Anbefalte innlegg

millymollymandy

Lenge klarte jeg meg bare med en e-postadresse, men etterhvert har det blitt flere og flere - hver til sitt bruk. Jeg er oppe i 6 for øyeblikket. Hvor mange har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

To. En som jeg legger igjen på div. nettsider som krever mailadresse til registrering og sånt. Der får jeg så mye spam nå at den er ubrukbar til alt annet. Så har jeg en seriøs en som jeg bare gir til venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to stk.

Jeg har imidlertid opprettet et par andre i sin tid, sånn kun for engangsbruk, men de har jeg glemt hvor er og passordene til for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to stk.

Jeg har imidlertid opprettet et par andre i sin tid, sånn kun for engangsbruk, men de har jeg glemt hvor er og passordene til for lengst.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 8 mailadresser og 32 alias (med reservasjon for evt. som jeg ikke husker på).

32 alias????? Da tror jeg jeg hadde fått identitetsproblemer altså :)

For min del har jeg nok med å holde rede på 1 frisurf, 1 online og 1 hotmail (disse sjekkes hver dag) + 1 nameplanet (som sjekkes en gang i måneden eller noe) samt en start-adresse (som jeg ikke bruker, men som finnes, fordi jeg har hjemmeside der...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 alias????? Da tror jeg jeg hadde fått identitetsproblemer altså :)

For min del har jeg nok med å holde rede på 1 frisurf, 1 online og 1 hotmail (disse sjekkes hver dag) + 1 nameplanet (som sjekkes en gang i måneden eller noe) samt en start-adresse (som jeg ikke bruker, men som finnes, fordi jeg har hjemmeside der...)

Et alias er et motstykke til en mailadresse som bare videresender til en annen adresse, da.

Så jeg har ikke så mange å sjekke i praksis.

Egentlig er det bare en "hovedmail" jeg bruker, og som de fleste aliasene går til - samt en annen adresse som forwarder automatisk.

Jeg har også 2 Hotmail-adresser. Den ene bruker jeg til å registrere meg på steder hvor jeg regner med spam-mail (og hvor jeg også spammes ned rimelig mye). Den andre brukes stort sett bare til å motta mail fra noen få bekjente fra en stund tilbake her på DOL. De sjekkes vel et par ganger i uken, eller oftere hvis jeg bruker MSN.

Videre har jeg 2 Nameplanet-adresser. Den ene sjekker jeg vel minst annenhver dag, og den andre nesten aldri (men så har vel ingen fått den heller, såvidt jeg kan huske).

Så har jeg en konto som har fulgt med på en internetttjeneste, og som jeg omtrent ikke bruker.

I tillegg til de 8 har jeg vel en del som følger med hjemmesider, som jeg aldri eller tilnærmet aldri sjekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alias er et motstykke til en mailadresse som bare videresender til en annen adresse, da.

Så jeg har ikke så mange å sjekke i praksis.

Egentlig er det bare en "hovedmail" jeg bruker, og som de fleste aliasene går til - samt en annen adresse som forwarder automatisk.

Jeg har også 2 Hotmail-adresser. Den ene bruker jeg til å registrere meg på steder hvor jeg regner med spam-mail (og hvor jeg også spammes ned rimelig mye). Den andre brukes stort sett bare til å motta mail fra noen få bekjente fra en stund tilbake her på DOL. De sjekkes vel et par ganger i uken, eller oftere hvis jeg bruker MSN.

Videre har jeg 2 Nameplanet-adresser. Den ene sjekker jeg vel minst annenhver dag, og den andre nesten aldri (men så har vel ingen fått den heller, såvidt jeg kan huske).

Så har jeg en konto som har fulgt med på en internetttjeneste, og som jeg omtrent ikke bruker.

I tillegg til de 8 har jeg vel en del som følger med hjemmesider, som jeg aldri eller tilnærmet aldri sjekker.

"Et alias er et motstykke til en mailadresse som bare videresender til en annen adresse, da."

ahhhh.... så det er ikke den typen alias hvor du har en (eller flere) dekkidentiteter som du kan velge mellom når du skal sende mail fra f.eks. hovedmailen din altså? :-)

Vel - da ble vel identitetsproblemene _litt_ mindre i alle fall :)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...