Gå til innhold

plutselig kviser!!!


Gjest puberteten først nå?

Anbefalte innlegg

Gjest puberteten først nå?

Jente på 22 år her. Alltid hatt veldig fin hud, men for noen mnd siden begynnte jeg plutselig å få kviser. Greit med en eller to, men nå har jeg VEL mye....

Ikke spiser jeg annerledes, ikke ny sminke. Noen som har noen tips?

(Gått på p-pillen yasmin siste året, kan det være den som plutselig gir bivirkninger?)

Takk for svar jeg får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ikke være solkremen, da?? Det var noe hudleger for hundre år siden (da Sydenreisene ble virkelig vanlige) kalte Mallorca-kviser - det var en reaksjon på solkremen. Dattera mi var virkelig plaget en stund, og strevde med å finne en solkrem som ikke var så feit. Kanskje du rett og slett burde prøve en hudlege? Eller så kan du vente til utpå vinteren, og se om det gir seg. Ellers er nok ikke pubertetstida den eneste en får kviser av. Det har med hormoner å gjøre, og kan plutselig ta seg opp i tjueåra, førtiåra osv...nå har jeg aldri sett sekstiåringer med kviser, så kanskje det tar slutt. Til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen min får kviselignende greier i ansiktet han også om sommeren, og han er bare to år. Men han fikk det i fjor også, akkurat på den tiden vi begynte å bruke solkrem på han.

Mange kremer med parfyme o.l. i, gjør at huden reagerer dårlig når den kommer i kontakt med sol i tillegg.

Ellers er det jo bare å kutte p-pilla en måned eller to, for å se om det hjelper. Har du mulighet, lar du være å ta et annet p-pillemerke som alternativ. Må du ha det, kan du kanskje be legen din om å få prøve noe annet en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen min får kviselignende greier i ansiktet han også om sommeren, og han er bare to år. Men han fikk det i fjor også, akkurat på den tiden vi begynte å bruke solkrem på han.

Mange kremer med parfyme o.l. i, gjør at huden reagerer dårlig når den kommer i kontakt med sol i tillegg.

Ellers er det jo bare å kutte p-pilla en måned eller to, for å se om det hjelper. Har du mulighet, lar du være å ta et annet p-pillemerke som alternativ. Må du ha det, kan du kanskje be legen din om å få prøve noe annet en periode.

Det der med krem og sol i kombinasjon var interessant, har ikke hørt det før. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...