Gå til innhold

komfyrledning - hjelp!


ista

Anbefalte innlegg

Hei! Vi skulle ha flyttet komfyren et hakk bortover, men da er ledningen for kort - er det noen som vet om det finnes forlenger-ledning til komfyrer? De er jo annerledes enn vanlige ledninger.

Kundeservice på elkjøp er ikke oppe i dag - så jeg håper på litt hjelp fra dere her inne!

Takker på forhånd!

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Du kan ikke koble den på noe forlengelsesledning.I utgangspunktet er det ikke noe du kan gjøre selv.Du kan kontakte en eletriker og høre om han kan komme å skifte ledning.Det kommer også an på hvor lang ledning du trenger.Det finnes ikke lange ledninger!

Dårlig av Elkjøp å ikke ha åpen kundeservice på en lørdag.Man trenger like mye hjelp da som andre dager.Så lenge butikken er åpen burde servicen også være der.

Jeg bruker bare butikker som gir meg service når jeg trenger det og det er ikke Elkjøp.

Du får ha lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å skifte ut hele ledningen. Det er jo mulighet for å sette opp en koblingsboks, men ikke så veldig å anbefale. Det kan fort oppstå varmgang der med de følgene det kan få.

En komfyr drar endel strøm, så det er viktig at dette er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skifte hele, ikke gjør det selv hvis du ikke har skikkelig kunskap om det. Her er det snakk om både personsikkerhet (støt pga. feilkoblet jordledning), brannfare ved jordslutning og koblingsfeil. For en fagmann er det en meget enkel jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...