Gjest ikke undertegnet Skrevet 14. september 2002 Skrevet 14. september 2002 Jeg kan ikke si at jeg er et kvisetrynet, men jeg har litt. Jeg bruker Lactasyd hver kveld. Huden blir relativt tørr, men jeg føler meg da velstelt... altså ingen fet hud liksom. Men så hører jeg at hvis man bruker slikt så øker bare fettproduksjonen enda mer. Stemmer det? Hva skal jeg bruke da? Har hørt at Silicol Skin skal være bra (i en reklame vel og merke). Noen som har noen ærfaringer med den? 0 Siter
Bakken Skrevet 18. september 2002 Skrevet 18. september 2002 Hei på deg! Du burde iallefall være sikker på at det ikke er mineraloljer i det du smører på/vasker huden med. Mineraloljer er brukt i de fleste kremer o.l. p.g.a. de harskner ikke. De kommer fra råolje og de mest brukte er parafin og vaselin. Disse tar over hudens funksjon og virker slik at en blir avhengig av dem. De legger seg som en hinne utenpå huden og ødelegger hudens naturlige balanse. (Har du kjent at dersom du vasker bort kremen du bruker, så er du like tørr og stiv i huden?) Du burde bruke kremer o.l. med vegetabilske oljer istedenfor. Disse gir næring til huden og trekker inn i huden. Dette er stoffer fra naturen som huden vår får nytte av. Hilsen Bente! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.