Gå til innhold

FU: Hvor mye har du studert?


Gjest studentina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • kie

    5

  • asterix

    4

  • avil

    3

  • Singularity

    2

Mest aktive i denne tråden

Jeg har 270 poeng, 90 vekttall etter den gamle regnemåten. Mangler fortsatt 30 poeng på å bli adjunkt med opprykk.

Det beste er dog at jeg har nedbetalt studielånet om 1.5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De bruker pluss eller minustegn i statene, iallefall. C+ og B - og sånn.

På snittkarakterer?

Regner med at det blir noe av det samme her siden hensikten visst er at det skal bli mer internasjonalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å spørre om hva du studerer ?

Litt forskjellig:

4-årig lærerutdanning = 80 vt

To emner på engelsk hovedfag = 10 vt

To høgskolekandidatstudier innen data (med felles førsteår og litt overlapp på andreåret) + noen ekstra datafag = 56 vt

Tar nå et påbygningsår på høgskolekandidatstudiene = 20 vt

+ et fag ekstra på 4 vt

Så som du ser er det altså ikke et sammenhengenede studie som gir så mange vekttall. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 270 poeng, 90 vekttall etter den gamle regnemåten. Mangler fortsatt 30 poeng på å bli adjunkt med opprykk.

Det beste er dog at jeg har nedbetalt studielånet om 1.5 år.

10 vekttall over 80 vil si at du er adjunkt med opprykk...et halv år er nok - iallfall lærte jeg det da jeg gikk på universitetet....verdt dobbel sjekk, ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På snittkarakterer?

Regner med at det blir noe av det samme her siden hensikten visst er at det skal bli mer internasjonalt.

A= 1.0-2.2

B= 2.3-2.5

C= 2.6-2.7

D= 2.8-3.0

E= 3.1-4.0

F= stryk

Det er litt forskjellig fra fakultet til fakultet, denne oversikten er den mest vanlige (fra HF/SVT-fakultetet ved NTNU). Jus, medisin og realfag kan ha en noe annen skala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 vekttall over 80 vil si at du er adjunkt med opprykk...et halv år er nok - iallfall lærte jeg det da jeg gikk på universitetet....verdt dobbel sjekk, ?

Funnet på UIB sine nettsider:

Adjunkt: 4 års utdanning inkludert PPU.

Adjunkt med opprykk: adjunkt pluss 20 vekttall 5 år.

Så jeg mangler nok ti vekttall fremdeles. :-) Bare jeg finner et bra studie på IT mellomfag, så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjellig:

4-årig lærerutdanning = 80 vt

To emner på engelsk hovedfag = 10 vt

To høgskolekandidatstudier innen data (med felles førsteår og litt overlapp på andreåret) + noen ekstra datafag = 56 vt

Tar nå et påbygningsår på høgskolekandidatstudiene = 20 vt

+ et fag ekstra på 4 vt

Så som du ser er det altså ikke et sammenhengenede studie som gir så mange vekttall. ;-)

Ganske brukbar samlet utdannelse, iallefall :-)

Tar du noen ekstra vekttall hvert år ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treårig høgskole: 60 VT

Vidreutdanning,høgskole: 10 VT

Grunnfag universitet: 20 VT

-

Nå: 10 VT av grunnfag omigjen

Våren: 10 VT ex-phil/fac

Neste høst: forhåpentligvis starte på 5-årig profesjonsstudie...

Ja - jeg elsker å gå på skolen, nei - jeg angrer ikke på høgskoleutdanningen, ja - det går bra med lånekassen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall for mye etter ortografien å dømme!

Jada, bare vær pirkete du :-) Kanskje du skriver ordene fullt ut på tekstmeldinger også?

Jeg ser på dette mediet som underholdning.. Har ingen ting med mitt yrke å gjøre..Eller hvor mange vektall (ops! feil igjen)jeg har ervervet meg.

Ofte skriver jeg på dialekt. Det er kanskje ortografisk feil.. Men den egentlige feilen ligger i hjernen din :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske brukbar samlet utdannelse, iallefall :-)

Tar du noen ekstra vekttall hvert år ?

:-)

Jeg tar fullt studie når jeg studerer (selv om jeg noen ganger jobber samtidig) så de 146 vt er tatt i løpet av 7 1/2 år. Jeg hadde to pauser på i alt 2 1/2 år hvor jeg ikke studerte, men bare jobbet inni perioden, så det hele ble tatt i løpet av en ti-årsperiode. :-)

Kanskje unødvendig å si at jeg elsker å lære nye ting. Og det at barn og studier ikke kan kombineres er bare tull. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...