Gå til innhold

Høstdikt til kjæresten min...


Gjest ikke akkurat nå :o)

Anbefalte innlegg

Gjest ikke akkurat nå :o)

Duggvåte enger

med spindelens verk

Kalde småfugler

i nakne bjerk

Høstsolen kjemper

mot vinterens grep

Dekker landet

i gyldent slep

Sinnet kan kanskje

i mørket bli sårt

Lengten mot varme

Mot sommer og vår

Men aldri har høsten

stått mer i blomst

Hver dag blir motatt

med ivrig velkomst

Vet du at alt dette

Skyldes ditt smil

Din varme, din iver

din kjærlighet så mild

Min hengivenhet er høyere

enn du kan forstå

Min kjære venn

Jeg elsker deg så!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vil så gjerne høre hva dere synes?

:o)

(venn er satt inn istedet for navn, vil ikke kjennes igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke akkurat nå :o)

Jeg hadde i hvert fall blitt veldig glad dersom kjæresten min skrev slike dikt til meg. Men nå er jeg jente da....

Vet du, han ble kjempe glad! Og rørt. Så da ble jeg enda mer glad!

:o)

Men ville ha en nøytral tilbakemelding. Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes diktet var kaldt, og ikke noe man sender til en kjæreste.

Det må sies at jeg ikke har så veldig sansen for dikt, og hadde ikke blitt spesielt rørt av å få noe sånt.

Men det er meg og dikt. Det er for øvrig norsklærere som på død og liv skulle tolke dem i stykker når vi gikk på skolen, sin skyld.

Jeg klandrer skoleverket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke nå heller ;o)

Jeg syntes diktet var kaldt, og ikke noe man sender til en kjæreste.

Det må sies at jeg ikke har så veldig sansen for dikt, og hadde ikke blitt spesielt rørt av å få noe sånt.

Men det er meg og dikt. Det er for øvrig norsklærere som på død og liv skulle tolke dem i stykker når vi gikk på skolen, sin skyld.

Jeg klandrer skoleverket!

Det var synd du oppfattet det sånn. Alt er tatt fra stemninger som jeg har fyllt meg med en god følelse. Og tross at høsten og vinteren kommer med kulde og frost både ute og ofte inne fordi vi blir litt kaldere om vinteren, så får han meg bare til å være varm, god og harmonisk inni meg. Det er en hyllest til verdens beste gutt, og han er miiiin :o)

Du må lese mere dikt, kast lærerne på båten og bruk din egen stemning. Det er den som teller, og det er mye mer gøy når det ikke er "tvang". Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke nå heller ;o)

Veldig fint, fikk en herlig følelse av å lese det faktisk, så kjæresten din vil nok bli veldig glad :)

Tusen takk! Jeg har aldri turt å vise diktene mine til noen, uten om til han som fikk dette da. Jeg blir barnslig glad over å se at dere liker det!

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd du oppfattet det sånn. Alt er tatt fra stemninger som jeg har fyllt meg med en god følelse. Og tross at høsten og vinteren kommer med kulde og frost både ute og ofte inne fordi vi blir litt kaldere om vinteren, så får han meg bare til å være varm, god og harmonisk inni meg. Det er en hyllest til verdens beste gutt, og han er miiiin :o)

Du må lese mere dikt, kast lærerne på båten og bruk din egen stemning. Det er den som teller, og det er mye mer gøy når det ikke er "tvang". Lykke til!

Jeg er helt enig med deg, og det var derfor jeg følte det var på sin plass og nevne at jeg og dikt ikke går så godt overens.

Men det må sies at man føler noe når man leser dikt, og derfor var jeg ærlig når jeg syntes diktet var noe kaldt.

Du må huske på at diktet ditt har flere vers, men det er først i de siste par-tre at du sier noe om kjæresten din.

Jeg fikk ikke en veldig god følelse av 2/3 av diktet.

Dette er bare min subjektive mening, altså. Andre opplever det sikkert annerledes :)

Fikk for øvrig et dikt av en kjæreste en gang, et hun ikke hadde skrevet selv, men det var så fint at jeg nesten fikk tårer i øynene. Eller jeg fikk det også, tror jeg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke nå heller ;o)

Jeg er helt enig med deg, og det var derfor jeg følte det var på sin plass og nevne at jeg og dikt ikke går så godt overens.

Men det må sies at man føler noe når man leser dikt, og derfor var jeg ærlig når jeg syntes diktet var noe kaldt.

Du må huske på at diktet ditt har flere vers, men det er først i de siste par-tre at du sier noe om kjæresten din.

Jeg fikk ikke en veldig god følelse av 2/3 av diktet.

Dette er bare min subjektive mening, altså. Andre opplever det sikkert annerledes :)

Fikk for øvrig et dikt av en kjæreste en gang, et hun ikke hadde skrevet selv, men det var så fint at jeg nesten fikk tårer i øynene. Eller jeg fikk det også, tror jeg...:)

...og da er jeg glad for det også :o) Det var deres mening jeg ville ha, og det fikk jeg. Helt ærlig.

Uansett om man har noe forhold til det eller ikke, så blir man nok rørt om man får et dikt dedisert til seg. Det er jo noen som tenker på en :o) Uansett godt å høre at du har hatt noen gode opplevelser med det, ikke bare tvangstrøye erfaringer. Er enig i at man ofte kan analysere sjarmen ut av mesterverker. Hadde heldigvis en super norsklærerinne på videregående, og hun ga meg egentlig bare blod på tann!

Takker uansett for subjektiv tilbakemelding

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og da er jeg glad for det også :o) Det var deres mening jeg ville ha, og det fikk jeg. Helt ærlig.

Uansett om man har noe forhold til det eller ikke, så blir man nok rørt om man får et dikt dedisert til seg. Det er jo noen som tenker på en :o) Uansett godt å høre at du har hatt noen gode opplevelser med det, ikke bare tvangstrøye erfaringer. Er enig i at man ofte kan analysere sjarmen ut av mesterverker. Hadde heldigvis en super norsklærerinne på videregående, og hun ga meg egentlig bare blod på tann!

Takker uansett for subjektiv tilbakemelding

;o)

Jeg hadde også en super norsklærerinne, men når jeg fikk henne var jeg allerede skremt fra det å analysere dikt, så jeg dreit i det og gjorde det jeg kunne best.. Dvs, alt annet med analyse, osv...:)

Jeg kan (kunne..) analysere dikt også, men jeg synes ikke selv at dikt skal analyseres, og gjorde det da ikke, av prinsipp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanya1365380060

Tusen takk! Jeg har aldri turt å vise diktene mine til noen, uten om til han som fikk dette da. Jeg blir barnslig glad over å se at dere liker det!

;o)

Hva syns han som fikk det da? Egentlig et ganske dumt spm. tror de fleste ville blitt glad for noe sånt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...