Gå til innhold

hjelp doktor, jeg er sliten

Anbefalte innlegg

Gjest jente25

Hei.

Jeg har vært plaget med mange runder blærekatarr siden i vår. Dette er nytt for meg, har aldri hatt det i voksen alder, men regner med at det er fordi jeg gikk inn i et nytt forhold ganske før det startet.

Sist gang gikk det over i nyrebekkenbetennelse og k\jeg ble satt på penicilin. Etter å ha dyrket urinprøven fra meg fant legen ut at det var stafylykokkbakterier som forårsaket det og jeg ble satt på en annen kur. Dette er nå fire uker siden og jeg følte vel egentlig ikke at jeg ble helt bra. Hadde småvondt, men ikke nok til at jeg orket å gå til lege med det. Jeg reagerte med soppinfeksjon og utslett, samt kvalme av den siste kuren jeg gikk på.

Dette er også grunnen til at jeg kvier meg for å gå til lege nå. Det føles så meningsløst når ikke kurene tar knekken på det, men bare gir meg andre plager. Så nå har jeg gått en uke med kjempevondt i blæra og tisser konstant.

Jeg har ingen kjønnsykdommer, burde jeg få henvisning til urolog?

Kan det være at kjæresten min har disse stafylykokkbakteriene og at jeg smittes ved samleie hver gang?

Jeg er helt på gråten, sliten av dette. Har også blitt småinkontinent i det siste og det er ikke spesielt morsomt for en femogtyveåring

Håper på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/7245-hjelp-doktor-jeg-er-sliten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Når du har slik som dette, må du gjennom en utredning for å finne ut om det er noen årsak som ligger bak dette. Dette går ut på at du får røntgenundersøkelse av nyrene, og det må undersøkes om urinblæren fungerer normalt. Dersom den ikke tømmes fullstendig, disponerer dette for infeksjoner og for at det blir vanskelig å bli kvitt infeksjonene.

Bakterier ved slik infeksjoner kommer oftest fra kroppen selv, og om han er frisk og uten symptomer, er det liten grunn til å tro at det er han som gir deg infeksjon, men samleie i seg selv gjør noen mer disponert for infeksjoner.

Jeg synes ikke du skal kvie deg for å gå til legen, men du må heller diskutere bivirkningene du har fått, med ham.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...