Gå til innhold

Slik ble det av plommene! :o) ++


Maya

Anbefalte innlegg

Hei alle dere som kom med gode råd og oppskrifter :o)

Nå har jeg i to dager syltet og bakt og, ja jeg vet nesten ikke hva jeg ikke har gjort :o)

Har i alle fall prøvd samtlige oppskrifter og alle var like gode!!!

I tillegg har vi en sønn som har vært grundig matlei, men som nå har funnet et nytt favorittpålegg :o) Så her går brødskivene ned på høykant med plommesyltetøy :o)

Likeså kaker og paier :o)

I tillegg har jeg prøvd meg på likør, men den får jeg jo ikke smakt på før om 6 mnd, som det sto :o)

En kjempehelgt på alle måter! Vi kjøpte oss nemlig hus på fredag også, så nå blir det pakking, og om noen har noen gode råd ang det også, så mottas det med takk :o)

Hilsen Maya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer, ble kjempehøst på deg også? .. Ikke greit å få brukt alt med slike mengder som i år. Alle med trær har god innhøsting i år?:-)

Ja, det var enorme mengder, og det bare av ett eneste tre :o) Toppen knakk til slutt da det ble for tungt, enda vi hadde bundet det opp :o)

I fjor hadde vi 7 eller 8 plommer, så jeg hadde ikke så mye tro på at det skulle bli noe, så vi var ganske overrasket når vi så kartene komme.

Kjempeartig med egenprodusert syltetøy osv :o)

Hilsen Maya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var enorme mengder, og det bare av ett eneste tre :o) Toppen knakk til slutt da det ble for tungt, enda vi hadde bundet det opp :o)

I fjor hadde vi 7 eller 8 plommer, så jeg hadde ikke så mye tro på at det skulle bli noe, så vi var ganske overrasket når vi så kartene komme.

Kjempeartig med egenprodusert syltetøy osv :o)

Hilsen Maya

Heldig som er ferdig du. Jeg har 5 bæreposer med plommer på kjøkkenet som skal bearbeides. Ble ikke noe med meg i kveld siden vi var tomme for brød. Nå har jeg ovnen full!

Hyggelig å høre at terten var vellyket. Vi gleder oss til å fylle fryseren med dem igjen vi og.

Gratulerer med huset*S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig som er ferdig du. Jeg har 5 bæreposer med plommer på kjøkkenet som skal bearbeides. Ble ikke noe med meg i kveld siden vi var tomme for brød. Nå har jeg ovnen full!

Hyggelig å høre at terten var vellyket. Vi gleder oss til å fylle fryseren med dem igjen vi og.

Gratulerer med huset*S*

Takk skal du ha!

Det er ganske koselig å stå å jobbe på kjøkkenet også, i alle fall om man er i humør til det og har ånden over seg :o)

Men masse jobb også!

Lykke til!

Hilsen Maya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...