Gå til innhold

Nå griner jeg snart blod!


Reg@l

Anbefalte innlegg

En 1999 BMW 520i touring får du i Tyskland for 128.000 (dagens kurs)

Høres jo forlokkende ut det. Ja takk, jeg tar den! Kan godt ta to til den prisen forresten.

MEN så kommer den helvetes griske staten da. "176.341 kroner takk" ETTHUNDREOGSYTTISEKSTUSENTREHUNDREOGFØRTIEN FUCKING KRONER I TOLL!!!

Det vil si at ferdig fortollet har den kostet meg 304.341 kroner. Det er skammelig. I tillegg kommer registreringsavgift på 10601 kroner og årsavgift på 2310 kroner. Pluss at de selvsagt skal ha penger om jeg kjører den hjem selv også. 2500-3000. Ikke spør hvorfor, de skjønner det sikkert ikke selv heller.

Totalt blir det 192.252 kroner i avgift for en bil med 2,0 liters motor som kostet 128.000 i innkjøp...

Jeg vil ha ny bil, og dere kan ta faen på at jeg kommer til å stemme FrP ved neste stortingsvalg. Nå er det faen skjæra meg nok flåeri!

*banner innbitt og river seg i håret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Et ekte B-gjeng medlem!

Men jeg er likbleik og ser særdeles arisk ut...

FrP har tenkt å kaste alle likbleike folk ut av landet. Kunne jo være de er mot hvalfangst, for svartinger eller brukte narkotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvor overfladisk kan man bli? *rister oppgitt på hodet* Vi har det for bra i Norge, tydeligvis.

Hvis det at jeg ønsker å kjøre familien min i en driftssikker bil med høy kjøre og sittekomfort og bra sikkerhet uten at jeg må bli gjeldsslave, ja da kan jeg jammen meg leve med at du ser på meg osm overfladisk.

Du kan godt få lov å sponse staten med de nesten 200.000 kronene siden du forsvarer dem så varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det at jeg ønsker å kjøre familien min i en driftssikker bil med høy kjøre og sittekomfort og bra sikkerhet uten at jeg må bli gjeldsslave, ja da kan jeg jammen meg leve med at du ser på meg osm overfladisk.

Du kan godt få lov å sponse staten med de nesten 200.000 kronene siden du forsvarer dem så varmt.

Jeg har ikke tenkt til å sponse staten med noe som helst, for jeg har ikke planer om å bruke penger på bil noen gang.

Javel, det er høye bilpriser i Norge i forhold til i andre vestlige land. Men jeg klarer ikke helt å engasjere meg i problemstillingen, når det er snakk om en luksusvare.

Og det å stemme på et parti basert på priser?! Jeg gjenntar meg selv... Herregud, hvor overfladisk går det ann å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det at jeg ønsker å kjøre familien min i en driftssikker bil med høy kjøre og sittekomfort og bra sikkerhet uten at jeg må bli gjeldsslave, ja da kan jeg jammen meg leve med at du ser på meg osm overfladisk.

Du kan godt få lov å sponse staten med de nesten 200.000 kronene siden du forsvarer dem så varmt.

Jeg har fulgt dine innlegg med interesse den siste tiden. Si meg, hva slags kjønn er du? Hvor gammel er du?

Å stemme på et parti på grunnlag av det du kommer med her får meg til å gremmes. Syns synd på deg den dagen du blir voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carisma1365380365

*føler med deg*

Jeg har vært inne på å importere en ny Audi A3, men har fort funnet ut på forhånd at det ikke lønner seg. Så nå leter jeg på finn.bil.no

*sukk* Blir det bil på meg noengang?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sukker lettet ut*

Da jeg leste overskriften din trodde jeg det hadde skjedd noe med sønnen din eller Jørgen, jeg! Bra det bare var bilpriser ;-) (selv om det også er j....)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt dine innlegg med interesse den siste tiden. Si meg, hva slags kjønn er du? Hvor gammel er du?

Å stemme på et parti på grunnlag av det du kommer med her får meg til å gremmes. Syns synd på deg den dagen du blir voksen.

Vi lever i et demokrati. Om andres meninger får deg til å gremmes er det du som har et problem og ikke jeg.

Prioriteringene er tydeligvis ulike.

Om du trives i et land der sikre familiebiler prises hinsides all fornuft slik at de som virkelig trenger sikre biler som samtidig har plass til barnevogn og ser noenlunde vettige ut har du det nok ypperlig i Norge.

Faktisk ser jeg på FrP som en mulighet for å uttrykke misnøye, det er da ingen som tar dem seriøst? Men la dem få prøve seg, så får vi se hvordan det går. Kanskje resten an gjengen har godt av et solid spark bak? Må legge til at jeg IKKE stemte på FrP ved forrige valg. Jeg er lei av løfter i alle retninger som blir glemt den dagen de inntar regjeringsposisjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda. La oss prioritere å få lave priser på luksusvarer. Bra tanke.

Luksusvarer - ja sånn kan man jo også se på det :-(

Det er faktisk en del av oss som må ha bil. Det lar seg nemlig ikke gjennomføre å bruke kollektivtransport bestandig, når den tar over 1,5 time HVER veg. La meg legge til at det her er snakk om en avstand på ca 15 min med bil med både hjem og jobb innen for Oslo-grensa!

Jada det luksus med "ny" bil. La oss heller kjøre rundt i våre rustne, forurensende og utrygge biler uten airbags. Nei, den som vil ha slik luksus som sikkerhet og lavt bensinforbruk=mindre forurensing får jammmen betale for seg - helst gjerne 2-3 gangers bilens verdi ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...