Gå til innhold

Hei alle, svar(viktig):)


Gjest Normalt?

Anbefalte innlegg

Gjest Normalt?

Jeg er ei jente på 19 som er sammen med en gutt som blir 31 om en måned. Vi er veldig glade i hverandre og fungerer ganske godt sammen seksuelt også. Det er bare en sak som er litt "irriterende". Han virker ikke så interessert i sex som jeg er. Vi har sex omtrent en gang for dagen når vi er hos hverandre, men jeg føler ganske ofte at jeg må forføre han. Han storkoser seg mens vi holder på;) Så jeg tror ikke det er problemet. Men han er liksom ikke så hypp på å ha det så ofte som jeg vil.

Jeg vil gjerne ha en litt lang omgang hver dag. Om vi har hatt sex hver dag i flere dager på rad har han også lett for å bli litt slapp. Da må jeg gi han litt oralsex så han våkner igjen. Men det er jo dumt at han trenger dette for å få den stiv igjen? Eller er det flere gutter som trenger litt ekstra pirring under sexen. Jeg har ikke hatt sexpartnere før han så jeg kan ikke sammenligne heller. Er han en "halvslappis" som jeg bør fore med ginseng for å få mer futt i? Eller er jeg bare en krevende sexpartner som bør ta hensyn til at menn har sine begrensninger;)

Altså, jeg er klar over det er normalt å bli litt slapp når en er "sliten";) Men av og til blir han så slapp at vi må avbryte sexen og fortsette om kvelden eller dagen etter.

Vi har forresten kun vært sammen et halvt år så jeg _vet_ at han ikke er lei av meg. Han synes også jeg er veldig sexy. Men hvorfor er han en halvslappis av og til?

Noen gode råd? Eller skal jeg bare jenke meg selv noen hakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det kommer av alderen hans jeg. Gutter er på toppen seksuelt i tyveårene hvis jeg ikke husker helt feil. Merker jo det selv, at iveren var større når jeg var fra 17 til ca 22 enn nå når jeg er 25. Jeg mener ikke at man blir lei sex allerede, men at man kanskje ikke orker eller har inresse for å hoppe i høyet hver dag når man har passert de tredve.

Og du, som ikke er eldre enn nitten, har jo sikkert akkurat begynt å få skikkelig nytelse av sex, så det er nok ikke noe unormalt i at du vil oftere enn han, selv om han er mann og menner normalt har ett større sexbehov enn jenter.

Sier ikke at det er sånn, men det er min oppfatning.

Viril hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berthold Grunfeld, professor i psykiatri

Vi er forskjellige. Noen har stort behov, andre mindre. Når det er slike forskjeller mellom to mennesker kan det oppstå problemer. Han føler kanskje at du "krever" for mye av ham. Kanskje er han truet av din aktivitet, med prestasjonsangst.

Kanskje skulle du la han overta litt mer av initiativet, slik at han får igjen tryggheten på seg selv. Dere får snakke litt sammen om disse tingene, høre hva han tenker og føler, hvis han da er i stand til å sette ord på sine følelser. Mange menn er ikke særlig flinke til det, dessverre.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Med hilsen

Berthold Grünfeld

professor

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer av alderen hans jeg. Gutter er på toppen seksuelt i tyveårene hvis jeg ikke husker helt feil. Merker jo det selv, at iveren var større når jeg var fra 17 til ca 22 enn nå når jeg er 25. Jeg mener ikke at man blir lei sex allerede, men at man kanskje ikke orker eller har inresse for å hoppe i høyet hver dag når man har passert de tredve.

Og du, som ikke er eldre enn nitten, har jo sikkert akkurat begynt å få skikkelig nytelse av sex, så det er nok ikke noe unormalt i at du vil oftere enn han, selv om han er mann og menner normalt har ett større sexbehov enn jenter.

Sier ikke at det er sånn, men det er min oppfatning.

Viril hilsen

Tror jeg ingenting på. Er selv 37 og sammen med ei på 22. Har periodevis noe av samme "problemet" men da _vet_ jeg at det er andre ting som murrer i bakgrunnen; ting som ikke har med jenta å gjøre i det hele tatt. Kanskje det også er derfor du i en alder av 25 ikke har så mye sex som før?

Må også huske på at fram til man er ca 20 år er tilværelsen ganske bekymringsløs men det blir noe annet med hus, bil, lån, hopevis med regninger osv. Synes 19-åringen skal ta seg en prat med samboeren om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...