Gå til innhold

Bare syk.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg en 27 år gammel kvinne som i mesteparten av mitt voksne liv har vært plaget av sykdom.Dette har dreiet seg om en uendelig mengde av forkjølelser ,influensa ,halsbetennelser m\etterfølgende betennelser i leddene (reaktiv artritt).

Utenom denne forholdsvis ufarlige sykehistorien , har jeg også hatt tre betennelser i underlivet de siste 2 årene(ikke chlamydia) , og fjernet en endometriose fra eggstokken.

Jeg sitter igjen med masse spørsmål om hvorfor jeg blir syk hele tiden....Har du siste 4 årene lidd av angst , går i terapi og begynner å bli betraktelig bedre. Det jeg føler ofte skjer hos legene jeg konsulterer , er at mye ikke blir tatt alvorlig , når jeg forteller min sykdomshistorie - hvor jo angsten er ett viktig element-blir jeg fort behandlet overfladisk og ikke tatt alvorlig , leger har gitt meg tilbakemeldinger som ikke legger særlig skjul på at de ser på dette som ett tilfelle av hypokonderi.

Jeg kan forsikre deg at dette ikke er tilfelle-noe psykologen min også kan bekrefte.Føler meg hjelpeløs i en slik situasjon , og jeg ville være svært takknemlig om noen tok seg tid til å svare!

Vennlig hilsen Vile.

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Kjære Vile,

Det jeg kan forsøke å svare på, eller i alle fall kommentere er dine infeksjonsproblemer. Det virker for meg at du er spesielt utsatt for en rekke, tildels svært forskjellige infeksjoner. Og at dette har foregått over ganske lang tid uten noe klar bedring. Dette kan muligens tyde på at du har en eller annen for for svekkelse av ditt infeksjonsforsvar. En del av infeksjonsforsvaret er avhengig av immunapparatet, og det kan selvfølgelig være innvolvert. Forandringer i immunapparatet kan også være nedvirkende i leddsykdommer. Dette er slevfølgelig bare spekulasjoner fra min side. For å kunne si at det virkelig er slik må det foretas en rekke undersøkelser, både kliniske og laboratorieundersøkelser. Dette har jeg klart ingen mulighet til å være med. Jeg vil anta at den rette veien å gå er via din fastlege som kan henvise deg til en infeksjonsmedisiner eller en indremedisiner. Om hvorvidt du har ogaså hypokondri kan jeg, og skal jeg ikke si noenting om. Det ville vært ganske ille om jeg ville slengt ut noe slikt uten å ha mer opplysninger.

Lykke til

Vennlig hilsen

Gjest tine.......!
Skrevet

Hei

Angsten er med på å bryte ned kroppens imunforsvar, slike angst-tanker og handlinger gjør at kroppen blir tappet for energi. Energien blir tappet fra kroppen fordi den selv vet at det som skjer når du har angst, ikke er normalt. og bruker da "krefter" på angsten istedenfor det immunforsvaret som skal beskytte deg mot, sykdommer... og uten energi har ikke kroppen nok "krefter" til å holde imunforsvaret på et like høyt nivå som normalt. Hadde du vært "frisk" i sinnet, vil du også få det mye bedre fysisk.

Vær positiv til deg selv, og lykke til videre i livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...