Gå til innhold

NuppeMenneske!


Gjest sNuppen

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg ny genser på lørdag og brukte den første gangen i går. ALLEREDE har den begynt å nuppe på underarmene. Og tro ikke at dette er unikt! Hver eneste genser jeg har er nuppete på spesielle plasser. Spiller ingen rolle om de er kjøpt på billigplasser eller ikke. Etter kort tid ser de så sjuskete ut, at jeg like godt kan kaste dem...

Hvorfor?

Nupper du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde to bluser/skjorter av samme merke som så ganske like ut. Den ene begynte å nuppe med en gang, den andre holdt seg utrolig lenge, sikkert over ti år.

Det som favn skriver har jeg faktisk aldri hørt før. Jeg vasker overdelene samlet, uansett om det er bomull eller kunstmaterialer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær nupper hvis du blander klær av naturmaterialer med klær av kunstige materialer i vaskemaskinen. Det er alt jeg vet.

Mine gjør ikke det.. jeg har ganske mye både av kunstige og naturlige klær, og ingen nupper selv om jeg alltid vasker det i samme maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det er forskjell på hvor mye nupper folk lager p.g.a ulikheter i elektrisitetsnivå fra person til person. Jeg er ingen fysiker, men det kan kanskje være noe i det.. Statisk elektrisitet er jo noe som plager noen mye, men ikke alle.

Jeg er også en ekstremt nuppete person, det er rett og slett ikke vits i å kjøpe veldig dyre gensere. Det er stort sett forskjellige ulltyper som nupper hos meg, og viskose.

Det favn sier har jeg hørt da jeg jobbet i klesbutikk, men jeg merker ikke forskjell ut i fra vaskemetode, det er når man har klærne på seg at de begynner å nuppe. Men det er vel forskjellig fra person til person.

Vi gnisser kanskje mer på tøyet, veiver mye med armene osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gjør ikke det.. jeg har ganske mye både av kunstige og naturlige klær, og ingen nupper selv om jeg alltid vasker det i samme maskin.

Nei nei nei - der brast alle mine illusjoner!

Jeg har hele tiden ansett deg som den litt spesielle, intellegente og "ikke som alle oss andre" dama som kun har giddet å befatte seg med å hjelpe folk på data-forum.

Og så sitter du der å svarer på nuppe-spørsmål på Åpent??!!??

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nei nei - der brast alle mine illusjoner!

Jeg har hele tiden ansett deg som den litt spesielle, intellegente og "ikke som alle oss andre" dama som kun har giddet å befatte seg med å hjelpe folk på data-forum.

Og så sitter du der å svarer på nuppe-spørsmål på Åpent??!!??

*sukk*

*flire* Jeg må nok skuffe deg med at jeg er et vanlig dødelig menneske ;) (men uten nupper på klærne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei - der brast alle mine illusjoner!

Jeg har hele tiden ansett deg som den litt spesielle, intellegente og "ikke som alle oss andre" dama som kun har giddet å befatte seg med å hjelpe folk på data-forum.

Og så sitter du der å svarer på nuppe-spørsmål på Åpent??!!??

*sukk*

Hvis du fremdeles hadde vært på bildesiden til Bassisten tror jeg du ville fått enda en liten overraskelse tatt i betraktning ditt inntrykk av henne ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flire* Jeg må nok skuffe deg med at jeg er et vanlig dødelig menneske ;) (men uten nupper på klærne)

Jeg synes forresten folk er fryktelig trege på dataforum for tiden. Det er jo nesten ingenting å svare på der. Ikke rart en stakkar kjeder seg og blir tvunget til nuppediskusjoner... *ønske datatrøbbel over alle DOL-brukere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du fremdeles hadde vært på bildesiden til Bassisten tror jeg du ville fått enda en liten overraskelse tatt i betraktning ditt inntrykk av henne ;-)

....jeg har da sett henne der før jeg.....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Mine gjør ikke det.. jeg har ganske mye både av kunstige og naturlige klær, og ingen nupper selv om jeg alltid vasker det i samme maskin.

Det er ikke alle stoffer som nupper da.

Vasker som oftest naturstoffer og syntetiske sammen jeg også, men ser at noen gensere med mystisk blanding av acryl, ull etc blir nuppete.

Aha!! Hvis du kjøper en genser som er litt acryl, litt ull og litt viskose så MÅ det jo nuppe uansett?

Hm...enda et vaskemysterium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forresten folk er fryktelig trege på dataforum for tiden. Det er jo nesten ingenting å svare på der. Ikke rart en stakkar kjeder seg og blir tvunget til nuppediskusjoner... *ønske datatrøbbel over alle DOL-brukere*

Javel. Hvorfor kommer det opp et vindu med: this program has performed an illegal operation and will be shut down hver gang jeg skrur på maskinen?

Jeg bare klikker vinduet bort, og så er alt normalt?

Hvorfor kommer det opp et vindu med jevne mellomrom der det står: Do you want to use mackro media shabla habla osv for eksempel hver gang jeg får en mail med en link i, eller som nå her på Dol, den bare plutselig var på skjermen min?

Hvorfor hang heile dritn seg opp da jeg skulle printe ut ei side fra my documents, og da jeg gikk inn på nettet for å finne siden, og printe den ut der, så hang det like jævelig, og jeg fikk ikke engang skrudd av maskinen?

Etter å ha fått datafaen i gang igjen gikk jeg tilbake på sida dagen etter og da printa`n ut fint som faen?

Dette er noe av det som skjer her. Jeg kommer tilbake med mer når jeg kommer på alt det snåle som skjer med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Hvorfor kommer det opp et vindu med: this program has performed an illegal operation and will be shut down hver gang jeg skrur på maskinen?

Jeg bare klikker vinduet bort, og så er alt normalt?

Hvorfor kommer det opp et vindu med jevne mellomrom der det står: Do you want to use mackro media shabla habla osv for eksempel hver gang jeg får en mail med en link i, eller som nå her på Dol, den bare plutselig var på skjermen min?

Hvorfor hang heile dritn seg opp da jeg skulle printe ut ei side fra my documents, og da jeg gikk inn på nettet for å finne siden, og printe den ut der, så hang det like jævelig, og jeg fikk ikke engang skrudd av maskinen?

Etter å ha fått datafaen i gang igjen gikk jeg tilbake på sida dagen etter og da printa`n ut fint som faen?

Dette er noe av det som skjer her. Jeg kommer tilbake med mer når jeg kommer på alt det snåle som skjer med jevne mellomrom.

Det macro media greiene får jeg også poppende opp til stadighet.....irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det macro media greiene får jeg også poppende opp til stadighet.....irriterende!

Jeg HAR klikket JA på det flere ganger i tillegg, bare for å bli kvitt det!

Alikevel fortsetter den dumme maskinen å spørre med jevne mellomrom!

*Skjønner ingenting*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Hvorfor kommer det opp et vindu med: this program has performed an illegal operation and will be shut down hver gang jeg skrur på maskinen?

Jeg bare klikker vinduet bort, og så er alt normalt?

Hvorfor kommer det opp et vindu med jevne mellomrom der det står: Do you want to use mackro media shabla habla osv for eksempel hver gang jeg får en mail med en link i, eller som nå her på Dol, den bare plutselig var på skjermen min?

Hvorfor hang heile dritn seg opp da jeg skulle printe ut ei side fra my documents, og da jeg gikk inn på nettet for å finne siden, og printe den ut der, så hang det like jævelig, og jeg fikk ikke engang skrudd av maskinen?

Etter å ha fått datafaen i gang igjen gikk jeg tilbake på sida dagen etter og da printa`n ut fint som faen?

Dette er noe av det som skjer her. Jeg kommer tilbake med mer når jeg kommer på alt det snåle som skjer med jevne mellomrom.

"Hvorfor kommer det opp et vindu med: this program has performed an illegal operation and will be shut down hver gang jeg skrur på maskinen?

Jeg bare klikker vinduet bort, og så er alt normalt?"

Hva står det i tittellinjen i vinduet? Står det noe annet i boksen som kan hinte til hvilket program/prosess som er synderen?

"Hvorfor kommer det opp et vindu med jevne mellomrom der det står: Do you want to use mackro media shabla habla osv for eksempel hver gang jeg får en mail med en link i, eller som nå her på Dol, den bare plutselig var på skjermen min?"

Hm, dette har jeg ikke sett hos meg. Hva er hele teksten i boksen?

"Hvorfor hang heile dritn seg opp da jeg skulle printe ut ei side fra my documents, og da jeg gikk inn på nettet for å finne siden, og printe den ut der, så hang det like jævelig, og jeg fikk ikke engang skrudd av maskinen?"

Etter å ha fått datafaen i gang igjen gikk jeg tilbake på sida dagen etter og da printa`n ut fint som faen?"

Muligens buggy printerdriver. Avinstaller, finn nyeste driver på nett, og installer.

"Dette er noe av det som skjer her. Jeg kommer tilbake med mer når jeg kommer på alt det snåle som skjer med jevne mellomrom."

Tar jeg fryktelig feil hvis jeg gjetter på at du bruker Windows 98? Slik ustabilitet er vanlig for Win98, og begynner gjerne å oppstå etter ca. et halvt års bruk. Derfor anbefaler mange datafolk å kjøre full formatering og reinstallasjon av Win98 to ganger i året. Eventuelt å bytte til et mer stabilt operativsystem, f.eks Windows 2000. (2000 er foreløpig den mest stabile Windows-versjonen)

Andre feilkilder til generell ustabilitet kan være gamle drivere, feil på minnebrikker, kretskort skadet av statisk elektrisitet, variasjoner i spenning i strømnettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor kommer det opp et vindu med: this program has performed an illegal operation and will be shut down hver gang jeg skrur på maskinen?

Jeg bare klikker vinduet bort, og så er alt normalt?"

Hva står det i tittellinjen i vinduet? Står det noe annet i boksen som kan hinte til hvilket program/prosess som er synderen?

"Hvorfor kommer det opp et vindu med jevne mellomrom der det står: Do you want to use mackro media shabla habla osv for eksempel hver gang jeg får en mail med en link i, eller som nå her på Dol, den bare plutselig var på skjermen min?"

Hm, dette har jeg ikke sett hos meg. Hva er hele teksten i boksen?

"Hvorfor hang heile dritn seg opp da jeg skulle printe ut ei side fra my documents, og da jeg gikk inn på nettet for å finne siden, og printe den ut der, så hang det like jævelig, og jeg fikk ikke engang skrudd av maskinen?"

Etter å ha fått datafaen i gang igjen gikk jeg tilbake på sida dagen etter og da printa`n ut fint som faen?"

Muligens buggy printerdriver. Avinstaller, finn nyeste driver på nett, og installer.

"Dette er noe av det som skjer her. Jeg kommer tilbake med mer når jeg kommer på alt det snåle som skjer med jevne mellomrom."

Tar jeg fryktelig feil hvis jeg gjetter på at du bruker Windows 98? Slik ustabilitet er vanlig for Win98, og begynner gjerne å oppstå etter ca. et halvt års bruk. Derfor anbefaler mange datafolk å kjøre full formatering og reinstallasjon av Win98 to ganger i året. Eventuelt å bytte til et mer stabilt operativsystem, f.eks Windows 2000. (2000 er foreløpig den mest stabile Windows-versjonen)

Andre feilkilder til generell ustabilitet kan være gamle drivere, feil på minnebrikker, kretskort skadet av statisk elektrisitet, variasjoner i spenning i strømnettet...

Det med Macromedia gjelder garantert Flashplayer (?) - jeg fikk i alle fall tilbud om å laste ned den nyeste versjonen tidligere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor kommer det opp et vindu med: this program has performed an illegal operation and will be shut down hver gang jeg skrur på maskinen?

Jeg bare klikker vinduet bort, og så er alt normalt?"

Hva står det i tittellinjen i vinduet? Står det noe annet i boksen som kan hinte til hvilket program/prosess som er synderen?

"Hvorfor kommer det opp et vindu med jevne mellomrom der det står: Do you want to use mackro media shabla habla osv for eksempel hver gang jeg får en mail med en link i, eller som nå her på Dol, den bare plutselig var på skjermen min?"

Hm, dette har jeg ikke sett hos meg. Hva er hele teksten i boksen?

"Hvorfor hang heile dritn seg opp da jeg skulle printe ut ei side fra my documents, og da jeg gikk inn på nettet for å finne siden, og printe den ut der, så hang det like jævelig, og jeg fikk ikke engang skrudd av maskinen?"

Etter å ha fått datafaen i gang igjen gikk jeg tilbake på sida dagen etter og da printa`n ut fint som faen?"

Muligens buggy printerdriver. Avinstaller, finn nyeste driver på nett, og installer.

"Dette er noe av det som skjer her. Jeg kommer tilbake med mer når jeg kommer på alt det snåle som skjer med jevne mellomrom."

Tar jeg fryktelig feil hvis jeg gjetter på at du bruker Windows 98? Slik ustabilitet er vanlig for Win98, og begynner gjerne å oppstå etter ca. et halvt års bruk. Derfor anbefaler mange datafolk å kjøre full formatering og reinstallasjon av Win98 to ganger i året. Eventuelt å bytte til et mer stabilt operativsystem, f.eks Windows 2000. (2000 er foreløpig den mest stabile Windows-versjonen)

Andre feilkilder til generell ustabilitet kan være gamle drivere, feil på minnebrikker, kretskort skadet av statisk elektrisitet, variasjoner i spenning i strømnettet...

Med andre ord: KJØPE NY MASKIN! :0)

JAAAAAAAAAAA!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor kommer det opp et vindu med: this program has performed an illegal operation and will be shut down hver gang jeg skrur på maskinen?

Jeg bare klikker vinduet bort, og så er alt normalt?"

Hva står det i tittellinjen i vinduet? Står det noe annet i boksen som kan hinte til hvilket program/prosess som er synderen?

"Hvorfor kommer det opp et vindu med jevne mellomrom der det står: Do you want to use mackro media shabla habla osv for eksempel hver gang jeg får en mail med en link i, eller som nå her på Dol, den bare plutselig var på skjermen min?"

Hm, dette har jeg ikke sett hos meg. Hva er hele teksten i boksen?

"Hvorfor hang heile dritn seg opp da jeg skulle printe ut ei side fra my documents, og da jeg gikk inn på nettet for å finne siden, og printe den ut der, så hang det like jævelig, og jeg fikk ikke engang skrudd av maskinen?"

Etter å ha fått datafaen i gang igjen gikk jeg tilbake på sida dagen etter og da printa`n ut fint som faen?"

Muligens buggy printerdriver. Avinstaller, finn nyeste driver på nett, og installer.

"Dette er noe av det som skjer her. Jeg kommer tilbake med mer når jeg kommer på alt det snåle som skjer med jevne mellomrom."

Tar jeg fryktelig feil hvis jeg gjetter på at du bruker Windows 98? Slik ustabilitet er vanlig for Win98, og begynner gjerne å oppstå etter ca. et halvt års bruk. Derfor anbefaler mange datafolk å kjøre full formatering og reinstallasjon av Win98 to ganger i året. Eventuelt å bytte til et mer stabilt operativsystem, f.eks Windows 2000. (2000 er foreløpig den mest stabile Windows-versjonen)

Andre feilkilder til generell ustabilitet kan være gamle drivere, feil på minnebrikker, kretskort skadet av statisk elektrisitet, variasjoner i spenning i strømnettet...

"Hvorfor kommer det opp et vindu med jevne mellomrom der det står: Do you want to use mackro media shabla habla osv for eksempel hver gang jeg får en mail med en link i, eller som nå her på Dol, den bare plutselig var på skjermen min?"

Dette er truleg spørsmål om vedkomande vil installere den seinaste Flashplayer-plugin. Mange annonsar på f.eks. DOL brukar flash.

Dersom ein svarar ja, så slepp ein å få opp dette vindauget om att og om att. - Då er Flash installert. - Inntil det kjem ny versjon av Flash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor kommer det opp et vindu med jevne mellomrom der det står: Do you want to use mackro media shabla habla osv for eksempel hver gang jeg får en mail med en link i, eller som nå her på Dol, den bare plutselig var på skjermen min?"

Dette er truleg spørsmål om vedkomande vil installere den seinaste Flashplayer-plugin. Mange annonsar på f.eks. DOL brukar flash.

Dersom ein svarar ja, så slepp ein å få opp dette vindauget om att og om att. - Då er Flash installert. - Inntil det kjem ny versjon av Flash.

Jammen jeg har flash.. og får aldri dette spørsmålet opp. Det finnes vel gjerne en innstilling der man krysser av at man ikke vil ha mase-meldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...