Gå til innhold

Nuppete gensere er no' hærk!


Gjest Nuppa

Anbefalte innlegg

For en uke siden kjøpte jeg meg en pen svart genser. Har brukt den bare et par ganger, og har enda ikke vasket den. MEN den begynner søren meg å bli nuppete allerede.

Noen som vet hva man kan gjøre med slike nupper på gensern? Finnes det noe greier som fjerner det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan barbere det bort med høvel eller maskin (pass på så du ikke ødelegger plagget) eller prøve med fint sandpapir. Har du veldig mange klær, med veldig mange nupper er kanskje ikke disse rådene å anbefale, om du ikke har noen dager til rådighet da. *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nuppeløs

Noen vaskemidler (flytende) har "antinuppeeffekt" men de er vel i beste fall forebyggende, ikke behandlende..

Det finnes maskiner (i el-forretninger) som fjerner nupper, men hvor effektive disse er vet jeg ikke.

Viktig å holde syntetiske klær unna naturfiberklær, det er når det ene gnisser mot det andre det ofte blir nupper (ved bruk eller vask).

Stryking gjør at fibrene legger seg, og ikke gnisser og lager nupper så lett.

Vær obs på vesker, stoler, bordkanter og andre ting man "gnir seg" inntil. Noen er mer urolige og "nupper" mer enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke råd for å få bort nuppene. Men et råd for å unngå nupper i fremtiden, er å putte genseren inni et putevar når du vasker den i maskina. Da sliter ikke vasken så på stoffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...