Gå til innhold

termostat på varmtvannsbereder


sjakktrekk

Anbefalte innlegg

Det er tre innstillinger, men hva er forskjellen på de? Jeg har min på 1, men hvis jeg setter den på 2 eller 3, betyr det at jeg får varmere vann (det er vel en grense på hvor varmt vannet skal være), eller betyr det at det tar kortere tid til vannet blir varmet opp hvis vi har brukt mye varmt vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anta at bryterene du velger 1, 2 eller 3 på betyr hvor stor effekt du ønsker å bruke for å varme opp vannet ditt. Med andre ord på 3 så bruker du større effekt og vannet blir raskere oppvarmet. Det har ikke noe med hvor varmt vannet blir, men hvor raskt det blir oppvarmet. Du bruker det samme i antall kWh om den står på 1, 2 eller 3, men du bør ha den på 3 for å bruke begge varmelementene. Det som eventuelt ikke brukes vil ruste opp og ødelegges.

Termostaten er den du skal stille på for å få ønsket temperatur, denne bør stå på minst 65 grader, helst litt mer for å drepe eventuelle ulumskheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at bryterene du velger 1, 2 eller 3 på betyr hvor stor effekt du ønsker å bruke for å varme opp vannet ditt. Med andre ord på 3 så bruker du større effekt og vannet blir raskere oppvarmet. Det har ikke noe med hvor varmt vannet blir, men hvor raskt det blir oppvarmet. Du bruker det samme i antall kWh om den står på 1, 2 eller 3, men du bør ha den på 3 for å bruke begge varmelementene. Det som eventuelt ikke brukes vil ruste opp og ødelegges.

Termostaten er den du skal stille på for å få ønsket temperatur, denne bør stå på minst 65 grader, helst litt mer for å drepe eventuelle ulumskheter.

Du bruker like mye effekt på å varme opp vannet, men det blir varmet opp fortere jo høyere du stiller det. Strømforbruket øker kun hvis du bruker så mye varmtvann at du må stille høyere for å ha varmt vann hele tiden.

"............."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...