Gå til innhold

Hvordan klager man på en vare?


Gjest nuppa

Anbefalte innlegg

Kjøpte en genser i forrige uke som jeg ikke lenger har kvittering på.

Denne er blitt både nuppete og slitt etter to dagers bruk.Og det er jo ikke bra nok.

Noen som vet hvordan jeg går frem for å klage, når jeg ikke lenger har kvittering?

Ps. takk for alle gode råd i den andre tråden, om nupper på gensern :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jobbet i noen klesforretninger opp igjennom årene, og ingen av stedene har vi tatt i mot reklamasjon p.g.a nupping. Sorry! Det regnes som vanlig ved bruk, og det er jo individuelt hvorvidt nupper oppstår på plagg.

Mulig at kjedebutikkene vil ta imot, de tar jo imot det meste av reklamasjoner uten å spørre om grunn engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fenrisulven

Jeg har jobbet i noen klesforretninger opp igjennom årene, og ingen av stedene har vi tatt i mot reklamasjon p.g.a nupping. Sorry! Det regnes som vanlig ved bruk, og det er jo individuelt hvorvidt nupper oppstår på plagg.

Mulig at kjedebutikkene vil ta imot, de tar jo imot det meste av reklamasjoner uten å spørre om grunn engang.

Er nupper på en genser etter 2 dagers bruk vanlig?!

Og skulle _det_ ikke være grunn til reklamasjon i den type forretning du har jobbet så hva var gyldig grunn da!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fenrisulven

Kan bli vanskelig når du ikke har kvittering, men du kan jo ikke gjøre annet en å forsøke.

Betalte du med kort så kan jo kontoutskriften hjelpe deg.

Ta med plagget tilbake eller forsøk å ringe på forhånd.

Ikke gi deg før du har fått snakke med avd.leder/butikksjef.

Forbrukerrådet har sikkert noen tips.

Få høre hvordan det går da!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nupper på en genser etter 2 dagers bruk vanlig?!

Og skulle _det_ ikke være grunn til reklamasjon i den type forretning du har jobbet så hva var gyldig grunn da!

Hilsen

nupper er, hva jeg erfarer, individuelt, altså fra person til person, ikek fra genser til genser :-). Og nupper man, så nupper man etter en gangs bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nupper på en genser etter 2 dagers bruk vanlig?!

Og skulle _det_ ikke være grunn til reklamasjon i den type forretning du har jobbet så hva var gyldig grunn da!

Hilsen

Det kan være vanlig det, ja..

Gyldig reklamasjon er når det er noe galt fra fabrikantens side. F.eks går glidelåsen i stykker, buksa revner selv om størrelsen er riktig, osv. Ting som er påvirket av kunden (vasket feil, nupper, osv) er oftest ikke gyldig grunn. Men det er forskjeller fra butikk til butikk, og særlig kjedebutikkene tar inn alt, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fenrisulven

Det kan være vanlig det, ja..

Gyldig reklamasjon er når det er noe galt fra fabrikantens side. F.eks går glidelåsen i stykker, buksa revner selv om størrelsen er riktig, osv. Ting som er påvirket av kunden (vasket feil, nupper, osv) er oftest ikke gyldig grunn. Men det er forskjeller fra butikk til butikk, og særlig kjedebutikkene tar inn alt, uansett.

Du skriver:

Ting som er påvirket av kunden (vasket feil, nupper, osv) er oftest ikke gyldig grunn.

Så da spør jeg:

Hvordan kan man påvirke en genser til å nuppe?

Mener du alvorlig at en genser som nupper etter 2 dagers bruk er vanlig, og at dette ikke er gyldig grunn for reklamasjon?

I så fall hadde det vært greit og få vite hvilke butikker du har jobbet som ikke godtar reklamasjon på det grunnlaget slik at jeg aldri setter mine ben i en av de!

Bekymret hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver:

Ting som er påvirket av kunden (vasket feil, nupper, osv) er oftest ikke gyldig grunn.

Så da spør jeg:

Hvordan kan man påvirke en genser til å nuppe?

Mener du alvorlig at en genser som nupper etter 2 dagers bruk er vanlig, og at dette ikke er gyldig grunn for reklamasjon?

I så fall hadde det vært greit og få vite hvilke butikker du har jobbet som ikke godtar reklamasjon på det grunnlaget slik at jeg aldri setter mine ben i en av de!

Bekymret hilsen fra

Det er som sagt individuelt hvorvidt klær nupper.

Så derfor kan butikken si at det er kunden som påfører nuppingen.

Noen kvaliteter nupper jo lettere enn andre, f.eks ullblandinger og viskose/bomull. Men det blir ikke regnet som en reklamasjonsgrunn, men en egenskap ved materialet.

Det er som sagt forskjellig fra butikk til butikk hvordan butikken møter dette, det finnes mange butikker som tar i mot alt. Frittstående butikker eller en liten kjede på 2-4 butikker har ofte strengere rutiner på reklamasjoner. Det er økonomisk begrunnet. Hvorvidt det er smart er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...