Gå til innhold

FU: Inspirert av en tråd på SAMLIV . vile du vært en nestbest?


flisa

Anbefalte innlegg

SE: denne linken inne på samliv, http://forum.doktoronline.no/forum/18/69.ipg?view=full "jeg giftet meg med den nest-beste.

jeg må si jeg blir aldeles forskrekket over Kartoffel, BettyBlue og Babette, som faktisk mener at det er greit å være gift med denne nest beste!?!?!?!?

Som om man er en "forpliktelse" en har "tatt på seg", Ekpteskapet er for meg hellig, fordi det handler om to som elsker hverandre gjensidig, men ikke så hellig at den ene skal gå der og være nest-best?!?!?! Da er det jo bare rammen, og ikke innholdet som er hellig da!

*forstår ikke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også forskrekket over noen av svarene der inne.

Nei, jeg ville aldri funnet meg i å være nest best, og ville aldri ha giftet meg med en nest best -av respekt for det andre mennesket og av respekt for meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også forskrekket over noen av svarene der inne.

Nei, jeg ville aldri funnet meg i å være nest best, og ville aldri ha giftet meg med en nest best -av respekt for det andre mennesket og av respekt for meg selv!

Nei ikke sant? - Mankan ikke JOBBE frem riktige følelser i et sånt eksempel, mener jeg - og kanskje han jobber i 3 år, og SÅ finner ut at, nei-gitt - det gikk ikke. Kanskje de har fått barn og alt?!?!?

*grøss*

Skal han egentlig "få lov" til å prøve dette ut på henne? Helt greit om han er åpen overfor henne om dette, og hun syns det er greit selvfølgelig.

Mulig jeg er litt sær....har jo skilt meg jeg, så jeg vet hva det innebærer av ting og tang når man har barn etc. - hadde vært bedre å skilt seg med en gang....skadene blir ikke så store da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke sant? - Mankan ikke JOBBE frem riktige følelser i et sånt eksempel, mener jeg - og kanskje han jobber i 3 år, og SÅ finner ut at, nei-gitt - det gikk ikke. Kanskje de har fått barn og alt?!?!?

*grøss*

Skal han egentlig "få lov" til å prøve dette ut på henne? Helt greit om han er åpen overfor henne om dette, og hun syns det er greit selvfølgelig.

Mulig jeg er litt sær....har jo skilt meg jeg, så jeg vet hva det innebærer av ting og tang når man har barn etc. - hadde vært bedre å skilt seg med en gang....skadene blir ikke så store da....

Helt enig med deg.

Jeg er forøvrig av den oppfatning at om dette hadde vært en person i omgangskretsen min, så ville jeg ikke tvilt på om jeg skulle fortalt dette til kona. Dette er svik i høyeste grad. Det er en menneskerettighet å ta informerte avgjørelser omkring ens eget liv!! Utrolig at noen folk ikke skjønner det poenget..

Jeg blir faktisk sinna av å tenke på det, merker jeg. *roe seg ned, nå...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg.

Jeg er forøvrig av den oppfatning at om dette hadde vært en person i omgangskretsen min, så ville jeg ikke tvilt på om jeg skulle fortalt dette til kona. Dette er svik i høyeste grad. Det er en menneskerettighet å ta informerte avgjørelser omkring ens eget liv!! Utrolig at noen folk ikke skjønner det poenget..

Jeg blir faktisk sinna av å tenke på det, merker jeg. *roe seg ned, nå...*

Samme her - jeg blir nesten vill og gal på denne konas vegne!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Dette blir en for teit FU. Ingen vil vel være "nest best". Veldig mange ER en "nest best" i perioder av livet, uten å vite om det.

Kanskje du er/har vært/kommer til å bli en "nest best"? Tror du gubben ville ha innrømt det, dersom det var tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir en for teit FU. Ingen vil vel være "nest best". Veldig mange ER en "nest best" i perioder av livet, uten å vite om det.

Kanskje du er/har vært/kommer til å bli en "nest best"? Tror du gubben ville ha innrømt det, dersom det var tilfelle?

Ja, det tror jeg han hadde gjort! Og det ville jeg også gjort. Om jeg hadde kommet til at jeg ELSKET en annen, -helt klart!

Han som skrev inlegget, snakket ikke bare om "sommerfugler i magen" overfor et tilfeldig menneske som han syns var sexy el......sånt som man ikke gir næring, men faktisk et menneske han satte MYE høyere enn kona! som han ELSKET! Såt går da ikke over med jobbing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kartoffel

Ja, det tror jeg han hadde gjort! Og det ville jeg også gjort. Om jeg hadde kommet til at jeg ELSKET en annen, -helt klart!

Han som skrev inlegget, snakket ikke bare om "sommerfugler i magen" overfor et tilfeldig menneske som han syns var sexy el......sånt som man ikke gir næring, men faktisk et menneske han satte MYE høyere enn kona! som han ELSKET! Såt går da ikke over med jobbing?

Følelser kommer og følelser går. Kjærlighet kan gå over til vennskap. Vennskap kan bli til kjærlighet.

Sånn er verden, på godt og på vondt, det har de fleste av oss opplevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelser kommer og følelser går. Kjærlighet kan gå over til vennskap. Vennskap kan bli til kjærlighet.

Sånn er verden, på godt og på vondt, det har de fleste av oss opplevd.

Det har ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir en for teit FU. Ingen vil vel være "nest best". Veldig mange ER en "nest best" i perioder av livet, uten å vite om det.

Kanskje du er/har vært/kommer til å bli en "nest best"? Tror du gubben ville ha innrømt det, dersom det var tilfelle?

Jeg er helt enig med deg. Kanskje flisa deler ut mentometerknapper som vi kan trykke på også, eller får webmaster til å opprette en kjapp meningsmåling for/mot?

Dette spørsmålet er overhodet ikke egnet som FU.

Og å spørre om noen ville funnet seg i å være nestbest er like dumt som å spørre om du angret på at du ikke tok abort - etter at barnet er født.

Han sier selvsagt ikke til sin kone at hun er nestbest. Fyren sliter med en del tanker rundt dette, og er veldig ærlig. Så ærlig at han får en hel folkebevegelse mot seg. Og hvordan kona opplever sitt ekteskap vet vi ganske enkelt ingenting om. Så vær så snill: Ikke tillegg henne en masse frustrasjon vi ikke vet om hun har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle var nestbest frem til jeg var rundt 30, da jeg møtte min nåværende. Nå da jeg har vært sammen med henne i en årrekke, har det gått opp for meg at hun er den eneste jeg kan og vil bo sammen med. Uansett utfall av dette kjæresteforholdet, vil jeg ikke HA noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle var nestbest frem til jeg var rundt 30, da jeg møtte min nåværende. Nå da jeg har vært sammen med henne i en årrekke, har det gått opp for meg at hun er den eneste jeg kan og vil bo sammen med. Uansett utfall av dette kjæresteforholdet, vil jeg ikke HA noen andre.

*HERLIG* :_)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelser kommer og følelser går. Kjærlighet kan gå over til vennskap. Vennskap kan bli til kjærlighet.

Sånn er verden, på godt og på vondt, det har de fleste av oss opplevd.

Du er faktisk klok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg. Kanskje flisa deler ut mentometerknapper som vi kan trykke på også, eller får webmaster til å opprette en kjapp meningsmåling for/mot?

Dette spørsmålet er overhodet ikke egnet som FU.

Og å spørre om noen ville funnet seg i å være nestbest er like dumt som å spørre om du angret på at du ikke tok abort - etter at barnet er født.

Han sier selvsagt ikke til sin kone at hun er nestbest. Fyren sliter med en del tanker rundt dette, og er veldig ærlig. Så ærlig at han får en hel folkebevegelse mot seg. Og hvordan kona opplever sitt ekteskap vet vi ganske enkelt ingenting om. Så vær så snill: Ikke tillegg henne en masse frustrasjon vi ikke vet om hun har.

(det er vel ikke regler for hva som egner seg som FU? hehe)

Han spør hva VI mener, og da må vi jo få svare det VI mener. Hadde jeg vært i hans situasjon, hadde jeg gått. Om ikke før - så sikkert siden. I know, jeg har vært der. Ingen fortjener å få det midt i trynet etter mange år. Når man bare går rundt og "jobber" og later som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en for teit FU. Ingen vil vel være "nest best". Veldig mange ER en "nest best" i perioder av livet, uten å vite om det.

Kanskje du er/har vært/kommer til å bli en "nest best"? Tror du gubben ville ha innrømt det, dersom det var tilfelle?

En uaktuell problemstilling, spør du meg.

Men det gjorde du seff ikke.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dårlig gjort ovenfor denne nest-beste.Ved å bli i ekteskapet spolerer han hennes sjanse til å finne en som virkelig elsker henne og hvor hun er den beste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...